| Skilpadder Her kan du snakke med andre om skilpadder. |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jan 2011
Sted: Nøtterøy
Alder: 18
|
Hva er den beste kombinasjonen av små landskilpadder? Tenkte å skaffe meg to, slik at det ikke blir så kjedelig for dem
Dessuten fikk jeg kjæresten min til å få lyst på skilpadde også, hihi Er det best å ha to jenter eller to gutter? Om det har noe å si i det hele tatt. Vil ikke ha en jente og en gutt fordi det kan jo bli egg. Blir for mange små skilpadder etter hvert da, og jeg har ikke hjerte til å putte søte babyegg i fryseren Setter pris på svar
|
|
|
|
|
|
#2 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: May 2007
Sted: Kristiansund
Alder: 21
|
Om du må ha to, så gå for to jenter. Hanner blir aggresive mot hverandre, og en av hver ender ofte i dominante gutter, men selv også to jenter kan bli aggresive mot hverandre. Det beste er å ha 1.
|
|
|
#3 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jun 2010
Sted: Østfold
Alder: 15
Meldinger: 280
|
Tar ca. 2 min å google det der, så har du svaret
|
|
|
|
|
|
#4 |
|
Reptilfreak
|
|
|
|
|
|
|
#5 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: May 2007
Sted: Kristiansund
Alder: 21
|
hehe jeg brukte google
Har aldri hatt skilpadde. Google is your friend vettu ![]() Men jeg vet hva du mener, det er utrolig mye lettere å spørre og få mer nøyaktig svar på din situasjon. Det er som medikamenter, ikke alt passer til alle og får man feil så kan det gå galt.
|
|
|
#7 |
|
Reptilfreak
Admin
Medlem siden: Nov 2003
Sted: Bergen
|
En singel han eller hun = harmoni
Han+ han= bråk og slosskamper Hun+hun= potensiell harmoni Han+hun= en sprengkåt han og en stresset hunn, samt mulig avkom. Personlig tror jeg ikke padden bryr seg så mye om selskap og kos. |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Aug 2009
Sted: Hordaland
Alder: 31
|
Ute i de fri så lever dem singel
Men skal du ha to saman, så vær ops på om dei fremtidige paddene har vært saman eller ikke. Setter du 2 saman som alldri har vert saman, ....ikke bare risikerer du krangling, men også sykdomoverføring. Skildpadder er SVÆRT motaglige for "nye" bakterier. som kan føre til døden. (Så husk å sette dem i karantene i mangen mangen uker fremover.)
|
|
|
#9 |
|
Reptilfreak
|
Okei
Tusen takk for alle svar Hehe, er ganske skeptisk til google, i og med at det står der at man kan fôre skilpadder på kattemat (som jeg etter å ha lest alle skilpaddetrådene på dette forumet, fant ut at er helt feil).. Stoler mer på dere ![]() Nå blir det neste problemet å si til kjæresten min at vi bare burde ha èn
|
|
|
|
|
|
#10 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Aug 2009
Sted: Hordaland
Alder: 31
|
Uff, kattemat er fyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyy
Øydelegger helsa til padden.
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| Chinemys Reevesii hu eller hann? | anders86 | Skilpadder | 21 | 29-07-2010 13:54 |
| hann?? | parahybana_freak | Taranteller | 3 | 14-04-2007 18:27 |
| hann?? | parahybana_freak | Taranteller | 0 | 14-04-2007 15:32 |
| B.smithi hann | tovang | Taranteller | 10 | 14-01-2007 16:08 |
| Pinnedyr hann | john | Pinnedyr | 1 | 24-09-2006 15:02 |