"

Reptilfreaks.no > Herptiler (reptiler og amfibier) > Reptiler > Skilpadder Masse spørsmål om skilpaddestell

Skilpadder Her kan du snakke med andre om skilpadder.

Svar

LinkBack Trådverktøy Visningsmoduser
Gammel 27-01-2011, 13:05   #1
Reptilfreak

Medlem siden: Jan 2011
Sted: Nøtterøy
Alder: 18
Meldinger: 16
Question Masse spørsmål om skilpaddestell

Hei, jeg har en del spørsmål angående skilpadder, så hadde vært flott med svar
Jeg har tenkt til å skaffe meg en tunisisk landskilpadde. Grunnen er at den ikke blir så stor, for jeg vil ha en liten skilpadde. Er det andre skilpadder som er like store/midre enn denne arten? Jeg har også litt lyst på en sosial skilpadde, på en måte.. Er det da best å skaffe seg en hann, en hun, eller har det ikke noe å si?

Også lurer jeg på terrariet. Jeg har skjønt at de ikke skal ha glassvegger, for da blir de stresset. Men betyr det at det skal være fire trevegger? Eller skal det lages av noe annet? Skal det bare være en boks den ikke ser noe ut ifra?
Kan jeg lage en dam til den der inne, eller er det poengløst? Er det bra, er det farlig?
Skal jeg ha planter der inne? I såfall, hvilke? Skal det være "lokk" på terrariet? I såfall, av hvilket materiale?

Takk om noen orker å svare
Citrine er offline  
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!Google Bookmark this Post!Yahoo Bookmark this Post!Live Bookmark this Post!
Svar med sitat
Gammel 27-01-2011, 19:16   #2
Reptilfreak

fanden sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Meldinger: 347
Standard

regner med det er Testudo kleinmanni du tenker på den som blir ca 15 cm?

Et åpent terra eller "boks" hva enn vil kalle det er det som anbefales da luft sirkulasjonen blir mye bedre enn akvarie eller terrarium men dette er verre om skal holde arter som krever mye fuktighet.

Skal du ha levende planter hos dem bør det være noe de kan spise uten er farlig for dem.
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!Google Bookmark this Post!Yahoo Bookmark this Post!Live Bookmark this Post!
Svar med sitat
Gammel 28-01-2011, 07:59   #3
Reptilfreak

Standard

Så denne arten trenger altså ikke mye fuktighet?
Så at den har opphav i Egypt, så jeg tipper den må det godt og varmt
Citrine er offline  
Svar med sitat
Gammel 28-01-2011, 08:32   #4
Reptilfreak

Medlem siden: Sep 2008
Sted: Stavanger
Meldinger: 41
Standard

Hvis det er en Nabeulensis skal de ha masse lys og en del varme, og skal ikke i dvale om vinteren, de bare "kobler ned" litt av seg selv. De blir vel opp til 15-16 cm lange, litt mindre enn vanlig Graeca.
Vår er veldig aktiv og kontakt-/matsøkende og kan vel oppfattes som sosial. Vi har en stor vannskål som hun først drikker av, og så legger hun seg helt oppi noen ganger Kjønn tror jeg ikke har noe å si når man har bare en.
roffe er offline  
Svar med sitat
Gammel 31-01-2011, 09:28   #5
Reptilfreak

Standard

Hehe, nå har jeg lest alle trådene om landskilpadder, og jeg tror det skal gå fint. Tusen takk for tips og råd
Citrine er offline  
Svar med sitat
Svar

Emner
planter, skilpadde, terrarie

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke svare på innlegg / tråder
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Lignende tråder
Tråd Tråd starter Forum Svar Siste melding
L-2, L 4 osv? og masse spørsmål. tito Pinnedyr 5 07-09-2008 12:20
Masse Leopardgeckobilder... GekkoGalaksen Agamer 10 12-05-2008 21:04
Sirris masse død. john Fôrdyr 28 06-12-2007 00:45
masse fine bilder Løven31 Andre insekter 16 30-10-2007 16:22
Hvit bløt masse tovang Taranteller 5 04-01-2006 17:55

Alle tider vises som GMT +1. Klokken er nå 07:57.