| Skilpadder Her kan du snakke med andre om skilpadder. |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jan 2011
|
Vi har fått oss landskilpadde, men er litt usikker på hvilken type det er, tror det er en gresk landskilpadde, men det er flere av de som ser så like ut. Noen som kan hjelpe oss?
Hun vi fikk skilpadde av hadde en del instrukser, som vi ikke helt klarer å få til å stemme med noe av det vi har lest her, vil derfor dobbelsjekke for å være sikre. Hvor ofte skal hun bade? Ser det står en gang i uken på noen skilpadder, men vi fikk beskjed om at hun måtte bade 1t hver dag. Også lurer vi på det med høy, skal hun ha høy? |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Sep 2005
Alder: 33
|
Mine går på bark og litt jord.
Trenger ikke bade hver dag, holder en gang i uken, men den må ha tilgang på en stor vannskål den kan gå opp i selv.
|
|
|
#3 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Aug 2009
Sted: Hordaland
Alder: 31
|
Om jeg ikke tar helt feil nå, så er dette de grunnleggende forskjellene på landskildpadder.
gresk skildpadde- har 5 klør på frambena Russiske landskildpadda har bare 4 klør Graeqa skildpadden har sporer på låra, en liten pigg på hver side.
|
|
|
#4 |
|
Reptilfreak
|
...Ja og min grekar elsker å spise høy på vinterstid, også fabalaktig for padden å gjemme seg i.
Padda mi sovner fort under høy haugen
|
|
|
#5 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Nov 2008
Sted: Bergen
Alder: 35
|
de tunisiske ligner og,men de har en gul flekk på hodet,og tynnere ben(men sterk) sporer på bakbena og 5 klør framme og 4 bak.men igjen,det gule på hodet er viktigst ang tunisiske(Furculachelys nabeulensis)ser nesten ut som de har gult hode med en svart flekk,iallefall når de er blitt litt større.varierer mye i farge og,men svarte flekker på beige til brune kropper
|
|
|
|
|
|
#6 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jan 2011
|
Tusen takk for svar! Nå her jeg telt klør, og her er det 5stk på frambena.
![]() Hva slags høy er det de skal ha, var innom dyrebutikken, men de viste ikke helt hvilken type.... |
|
|
|
|
|
#7 | |
|
Reptilfreak
|
Sitat:
|
|
|
|
#8 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Nov 2008
Sted: Bergen
Alder: 35
|
jeg brukte tørket løvetann og div blomster som du får kjøpt i små poser(mest for kanin og slikt) smuldret det over den ferske salaten,da blir det ekstra med fiber i maten
![]() ikke bli overasket om de ikke spiser høyet mine graver seg bare ned,og høyet griser veldig til oppe i kassen
|
|
|
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| Hjelp! Hvilken skilpadde er dette? | fudgi | Skilpadder | 9 | 27-09-2010 07:21 |
| Hvilken type skilpadde er dette? | Camel | Slanger, øgler og skilpadder | 5 | 15-09-2010 19:39 |
| Hvilken skilpadde er dette? | slammis | Skilpadder | 10 | 27-07-2010 22:30 |
| Hvilken land skilpadde er dette? | Speedy | Skilpadder | 8 | 19-08-2007 13:55 |
| Hvilken skilpadde er dette? | Speedy | Skilpadder | 6 | 22-04-2007 08:30 |