| Skilpadder Her kan du snakke med andre om skilpadder. |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Nov 2010
Sted: Stavanger/ Trondheim
Alder: 25
|
Hei!
Har hatt en sumpskilpadde i 16 år å i det siste har den begynt å klø... Elelr jeg tror den klør, den bruker beina til å komme opp på hodet å rundt på kroppen, bevegelsen er som et dyr som klør.. Noen som vet hva det kan være? |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jun 2005
Sted: Utenfor Trondheim
Alder: 21
|
Den bruker forføttene rundt hodet og sånt? Og den klør/klorer seg på feks halsen? Er det mye løs hud på skilpadda, som vises veldig godt når den er i vannet?
Jeg tenker da at den holder på å skifte ham, for da bruker de klørne for å skrape av hammen rundt halsen og føttene osv. Men det er jo litt rart at du ikke har sett dette hvis du har hatt den i 16 år da tenker jeg.. Har du bilde av hele skilpadden kanskje? Så vi kan se om det kan være noe annet enn hamskifte mtp at du har hatt den i 16 år og ikke sett lignende atferd hvis det skulle være noe synlig.
|
|
|
|
|
|
#3 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Dec 2008
Sted: Nordland.
Alder: 20
|
Sier meg enig i den. Er ganske vanlig at mine også klør seg litt i huet. Du kan jo også sjekke avføringen / huden om den har noen kryp på seg e.l.
|
|
|
#4 | |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jun 2005
Sted: Utenfor Trondheim
Alder: 21
|
Sitat:
Må slenge til at det kan se veldig rart ut når de begynner å skrape bort hammet på halsen og forføttene, jeg ble selv litt sjokkert første gangen jeg så det som 10-åring som hadde fått seg terrapin..
|
|
|
|
|
|
|
#5 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Nov 2010
Sted: Stavanger/ Trondheim
Alder: 25
|
Tusen takk!
Jo jeg har sett den skifte ham, men den har ikke vært like ivrig i kløingen før, som jeg har sett vel å merke! men er nok bare d
|
|
|
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| Kløe av brennhår. | moniq | Taranteller | 17 | 02-01-2010 19:23 |
| syk? sumpskilpadde | Leon07 | Helse og sykdommer hos reptiler | 25 | 14-03-2009 09:31 |
| for til sumpskilpadde? | Snublefot | Skilpadder | 7 | 17-12-2008 05:04 |
| Sumpskilpadde | reptil | Skilpadder | 2 | 27-09-2007 10:52 |
| kløe av tarantell | sledhead | Taranteller | 26 | 30-03-2007 03:26 |