| Skilpadder Her kan du snakke med andre om skilpadder. |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Mar 2009
|
Hei. Jeg prøvde å spørre om det samme på en akvarie side, men da ble innlegget stengt, så da spør jeg heller her
Jeg lurer på om noen vet om det er mulig å ha piraya sammen med skilpadde? Eller ville skilpadden bare blitt pirayamiddag da? Hadde vert utrolig tøft hvis dette var mulig isåfall ![]() Det er en treknøl skilpadde på ca 15 cm over skallet jeg har. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Nov 2007
Sted: Utenfor Haugesund.
Alder: 30
|
Tror ikke det er noen god idè..
Ikke bare med tanke på skilpadden, men også med tanke på pirayaene. Disse blir lett stresset og vil neppe trives sammen med en aktiv skilpadde. Sjangsen for at skilpadden vil få skader er der. Det meste oppi piraya-akvariumet vårt har blitt smakt på, og det vises.. Plantene har bitemerker, eplesneglen vår har bitemerker på skallet, og i går fikk den ene pirayaen vår halve overkjeven bitt av, av en av de andre (han spiser like ivrig fremdeles, men ser ut som en gamling uten gebiss). Poenget er at det meste blir tygget på og skadet, sammen med piraya..
|
|
|
#3 | |
|
Reptilfreak
|
Sitat:
Takk for svar=) |
|
|
|
|
|
|
#4 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jan 2010
Sted: Molde
Alder: 19
|
Så vidt jeg vet så er også pirayaen en gruppe-fisk (har problemer med å kalle det stim..), og siden de er ganske store så ville de kreve ganske mye plass, i tillegg til at skilpadda blir satt i unødvendig fare.
Finnes mange andre kule fisker du kan ha sammen med padda da! Malawi er fisk som blir ganske kraftig, og de vil overleve sammen med padda om de får litt gjemmesteder og et stort nok akvarie
|
|
|
|
|
|
#5 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Oct 2010
Alder: 28
|
hvordan temp skal det være på vannet i akvariet til skilpadda? jeg har ca29 grader
|
|
|
|
|
|
#6 |
|
Reptilfreak
|
Jeg har endel fisk oppi alledede, har masse sverddrager, en øreål og en sommerfuglfisk. Synes sommerfuglfisken er tøffest. Den har en syk reaksjonstid, og hvis en flue kommer nedi akvariet, følger den etter den og bare venter på at den skal falle i vannet
Har og sett att den hopper opp av vannet og tar innsekter over vann turtlemini, jeg har lest endel forskjellig om temperatur i vannet til skilpadder, men jeg har ca 26 grader, og den ser ut til å trives i det ihvertfall. |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Reptilfreak
|
da vet jeg det! takk for svar er greit å høre hva andre har av temp sånn at man som nye skilpadde eier ikke går rett på trynet!
|
|
|
|
|
|
#8 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jan 2010
Sted: Molde
Alder: 19
|
26 grader er passe..Er viktig at du har det en del kjøligere i vannet for at den skal kunne kjøle seg godt ned
|
|
|
|
|
|
#9 |
|
Reptilfreak
|
oki
har litt problemer med varmelampa så derfor tenkte jeg at det var viktig at det var varmt i vannet slik at hun ikke fryser og hun jeg hentet henne hos at det måtte være varmere! |
|
|
|
|
|
#10 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Sep 2005
Alder: 33
|
Har rundt 26-27 grader hos min.