"
Gammel 11-11-2010, 15:50   #1
Reptilfreak

Medlem siden: Mar 2009
Meldinger: 97
Standard Piraya sammen med skilpadde?

Hei. Jeg prøvde å spørre om det samme på en akvarie side, men da ble innlegget stengt, så da spør jeg heller her Jeg lurer på om noen vet om det er mulig å ha piraya sammen med skilpadde? Eller ville skilpadden bare blitt pirayamiddag da?
Hadde vert utrolig tøft hvis dette var mulig isåfall

Det er en treknøl skilpadde på ca 15 cm over skallet jeg har.
Smiley er offline  
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!Google Bookmark this Post!Yahoo Bookmark this Post!Live Bookmark this Post!
Svar med sitat
Gammel 11-11-2010, 16:26   #2
Reptilfreak

Martink sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Sted: Utenfor Haugesund.
Alder: 30
Meldinger: 899
Tilbakemeldinger kjøp/ salg: 100% (8)
Standard

Tror ikke det er noen god idè..
Ikke bare med tanke på skilpadden, men også med tanke på pirayaene. Disse blir lett stresset og vil neppe trives sammen med en aktiv skilpadde.

Sjangsen for at skilpadden vil få skader er der. Det meste oppi piraya-akvariumet vårt har blitt smakt på, og det vises..
Plantene har bitemerker, eplesneglen vår har bitemerker på skallet, og i går fikk den ene pirayaen vår halve overkjeven bitt av, av en av de andre (han spiser like ivrig fremdeles, men ser ut som en gamling uten gebiss).

Poenget er at det meste blir tygget på og skadet, sammen med piraya..
Martink er offline  
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!Google Bookmark this Post!Yahoo Bookmark this Post!Live Bookmark this Post!
Svar med sitat
Gammel 11-11-2010, 17:20   #3
Reptilfreak

Standard

Sitat:
Opprinnelig postet av Martink Vis post
Tror ikke det er noen god idè..
Ikke bare med tanke på skilpadden, men også med tanke på pirayaene. Disse blir lett stresset og vil neppe trives sammen med en aktiv skilpadde.

Sjangsen for at skilpadden vil få skader er der. Det meste oppi piraya-akvariumet vårt har blitt smakt på, og det vises..
Plantene har bitemerker, eplesneglen vår har bitemerker på skallet, og i går fikk den ene pirayaen vår halve overkjeven bitt av, av en av de andre (han spiser like ivrig fremdeles, men ser ut som en gamling uten gebiss).

Poenget er at det meste blir tygget på og skadet, sammen med piraya..
Greit, var vel egentlig det jeg trodde også, men nå er jeg ihvertfall helt sikker. Så da dropper jeg piraya planene.
Takk for svar=)
Smiley er offline  
Svar med sitat
Gammel 11-11-2010, 17:50   #4
Reptilfreak

Gregoris sin avatar

Medlem siden: Jan 2010
Sted: Molde
Alder: 19
Meldinger: 466
Standard

Så vidt jeg vet så er også pirayaen en gruppe-fisk (har problemer med å kalle det stim..), og siden de er ganske store så ville de kreve ganske mye plass, i tillegg til at skilpadda blir satt i unødvendig fare.

Finnes mange andre kule fisker du kan ha sammen med padda da! Malawi er fisk som blir ganske kraftig, og de vil overleve sammen med padda om de får litt gjemmesteder og et stort nok akvarie
Gregoris er offline  
Svar med sitat
Gammel 11-11-2010, 17:55   #5
Reptilfreak

Medlem siden: Oct 2010
Alder: 28
Meldinger: 57
Standard

hvordan temp skal det være på vannet i akvariet til skilpadda? jeg har ca29 grader
turtlemini er offline  
Svar med sitat
Gammel 11-11-2010, 18:56   #6
Reptilfreak

Standard

Jeg har endel fisk oppi alledede, har masse sverddrager, en øreål og en sommerfuglfisk. Synes sommerfuglfisken er tøffest. Den har en syk reaksjonstid, og hvis en flue kommer nedi akvariet, følger den etter den og bare venter på at den skal falle i vannet Har og sett att den hopper opp av vannet og tar innsekter over vann

turtlemini, jeg har lest endel forskjellig om temperatur i vannet til skilpadder, men jeg har ca 26 grader, og den ser ut til å trives i det ihvertfall.
Smiley er offline  
Svar med sitat
Gammel 11-11-2010, 19:00   #7
Reptilfreak

Standard

da vet jeg det! takk for svar er greit å høre hva andre har av temp sånn at man som nye skilpadde eier ikke går rett på trynet!
turtlemini er offline  
Svar med sitat
Gammel 11-11-2010, 19:41   #8
Reptilfreak

Gregoris sin avatar

Medlem siden: Jan 2010
Sted: Molde
Alder: 19
Meldinger: 466
Standard

26 grader er passe..Er viktig at du har det en del kjøligere i vannet for at den skal kunne kjøle seg godt ned
Gregoris er offline  
Svar med sitat
Gammel 11-11-2010, 20:00   #9
Reptilfreak

Standard

oki
har litt problemer med varmelampa så derfor tenkte jeg at det var viktig at det var varmt i vannet slik at hun ikke fryser og hun jeg hentet henne hos at det måtte være varmere!
turtlemini er offline  
Svar med sitat
Gammel 12-11-2010, 06:58   #10
Reptilfreak

Pekken sin avatar

Medlem siden: Sep 2005
Alder: 33
Meldinger: 488
Standard

Har rundt 26-27 grader hos min.

Pekken er offline  
Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke svare på innlegg / tråder
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Lignende tråder
Tråd Tråd starter Forum Svar Siste melding
Ha to sammen? PirateRaff Taranteller 4 15-04-2008 11:44
Piraya! master92 Småprat 11 24-02-2008 18:17
Fisker sammen med skilpadde mikaelt Skilpadder 13 25-01-2008 15:30
piraya ? noas_ark Lover og regler 46 09-01-2008 04:35
Hey alle sammen! Spike Taranteller 1 07-11-2003 02:37

Alle tider vises som GMT +1. Klokken er nå 09:49.