| Skilpadder Her kan du snakke med andre om skilpadder. |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Oct 2010
Alder: 28
|
Hva er det beste å ha som solingsplass og hvor stor skal den være?
|
|
|
|
|
|
#2 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jan 2010
Sted: Molde
Alder: 19
|
Solplassen kan være laget av hva som helst du finner praktisk, så lenge det er plass til skilpadden oppå. Selv bruker jeg en badekrakk, da den samtidig gir et fint gjemmested til skilpadden under. Her er det bare fantasien som setter grenser. Pass bare på at det er lett for skilpadden å klatre opp
![]() Du trenger forresten ikke lage ny post for hvert spørsmpl, blir ryddigere om du holder alt til samme post
|
|
|
|
|
|
#4 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Aug 2007
|
-det er ok å ha god fantasi, og det er ok å ønske å gjøre det "enkelt" eller "praktisk"
![]() Men hva med å kjøre litt naturlig? Hva med en stor trerot som stikker opp av vannet! På bilder fra naturlig habitat er skallene oftest avbildet mens de soler seg på nettopp trestammer som stikker opp av vannet! ![]() Man får kjøpt "trerot" som er beregnet på akvariebruk på gode dyrebutikker. Man kan skru sammen flere passende trebiter for å få ønsket effekt og størrelse.(husk å bruke syrefaste skruer )Bare ett innspill!
|
|
|
|
|
|
#5 |
|
Reptilfreak
|
innspill motas med stor takk
|
|
|
|
|
|
#6 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jan 2010
Sted: Molde
Alder: 19
|
Akvariet du har satt opp til Skalle er jo ikke noe annet enn imponerende! Er nok det fineste oppsettet man finner i et terrapinakvarie
|
|
|
|
|
|
#7 | |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Aug 2007
|
Sitat:
Størrelsen på landområde hos Skalle er ca 4xstørrelsen hans, stor nok til at han har både varm og kald plass ,-så han kan regulere tempen selv
|
|
|
|
|
|
|
#8 |
|
Reptilfreak
|
så bildene og så det at jeg har mye å leve opp til når det gjelder akvariet og det ser ut som jeg får henta skilpadde i morgen
|
|
|
|
![]() |
| Emner |
| skilpadde |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| skal til Danmark i høstferien og da skal jeg kjøpe meg noe utstyr | david gabrielsen | Utstyr | 12 | 23-09-2010 05:59 |
| Hvor mye erfaring skal man ha med reptiler før man skal svare i et innlegg. | unsafe | Reptiler | 26 | 18-02-2009 12:53 |
| Skal / Skal ikke ? | zifus | Terrarier | 2 | 13-06-2008 11:34 |
| Skal hun ha egg ? | Lillian | Gekkoer | 8 | 19-01-2008 23:38 |
| Skal, skal ikke..... | Chibi | Taranteller | 14 | 29-11-2007 22:09 |