| Skilpadder Her kan du snakke med andre om skilpadder. |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Sep 2010
|
Hei! Jeg hadde håpet noen kan hjelpe meg med hvordan skilpadde jeg har, og litt fakta om den? Vi overtok den da en kollega ikke kunne ha den mer (de ga den ikke oppmerksomhet), men det som er, er at den er fra tyrkia og vi aner ikke om dette er en skilpadde som kommer til å nå 40 kg (vi er helt grønne på dette) Kan dere hjelpe meg?
Den har forresten verdens hærligste personlighet kravler overalt og er nyskjerrig, om vi legger den tilbake i buret, står den og graver på veggen og vil opp igjen! (håper det er det den vil da)Det hadde også vært fint om tips osv til hva den skal spise etc ![]() Har lagt ved noen bilder, som kanskje gjør det hele lettere å se. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Oct 2007
Sted: Oslo
|
En råtipp uten å konsultere ekspertisen sier gresk landskilpadde, Testudo hermanni eller T. graeca. De blir noe større enn den du har, men ikke veldig mye større.
De tipsene som står her vil stort sett være gyldige uansett: Testudo hermanni - Gresk Landskilpadde
|
|
|
#3 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Sep 2005
Alder: 33
|
Det stemmer, det er også en jente.
|
|
|
#4 |
|
Reptilfreak
|
oi! takk! men er det stor forskjell på Testudo hermanni eller T. graeca.? jeg googlet dem, men ser ikke helt forskjellen. hehe. Men er det noe jeg burde være obs på uansett? takk for svar!!
)
|
|
|
|
|
|
#5 |
|
Reptilfreak
|
Er litt forskjell på brun og lys nyansene på skallet samt selve formen på skallet, ellers skal de ha det helt likt.
Jeg har begge typene
|
|
|
#6 |
|
Reptilfreak
|
okei! takk
|
|
|
|
|
|
#7 |
|
Reptilfreak
|
er dette en bra side? har dere brukt den noe? Skilpaddesiden » Sykdom
Jeg ser litt lengre ned at avføring skal være hvit?! Avføringen på Kiwi (skilpadden) er brun.. og stemmer det at vanntemperaturen skal være 37 grader? Med andre ord, kan jeg følge det som står på den siden? Jeg har null peiling på skilpadder, og vil gjerne finne en side hvor jeg finner ordentlig fakta
|
|
|
|
|
|
#8 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Oct 2007
Sted: Oslo
|
Vanntemperaturen? Du har en landskilpadde, den skal ikke være i et akvarium!
|
|
|
#9 |
|
Reptilfreak
|
nei, men den skal bades..!
|
|
|
|
|
|
#10 |
|
Reptilfreak
|
Det hvite i avføringen er kalkoppsamling som vanligvis kommer ut i urinen.
Det holder med å bade henne en gang i uken for ca 20 min, dette gjøres enkelt i vasken eller en balje.
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| Hvilken type skilpadde er dette? | Camel | Slanger, øgler og skilpadder | 5 | 15-09-2010 19:39 |
| Hvilken skilpadde er dette? | slammis | Skilpadder | 10 | 27-07-2010 22:30 |
| Noen som vet hvilken type skilpadde dette er? | Kendra | Slanger, øgler og skilpadder | 4 | 28-09-2009 20:32 |
| Hvilken land skilpadde er dette? | Speedy | Skilpadder | 8 | 19-08-2007 13:55 |
| Hvilken skilpadde er dette? | Speedy | Skilpadder | 6 | 22-04-2007 08:30 |