| Skilpadder Her kan du snakke med andre om skilpadder. |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jun 2010
Sted: Østfold
Alder: 15
Meldinger: 280
|
Nå skal jeg få meg en leopard skilpadde,men før jeg kjøper meg må alt være klart.
![]() skal ha den i en reptil kasse og lurer på hva jeg skal inrede med som;steiner planter o.sv. og hadde tenkt til å ha sand i bånn funker det? Kom gjerne med tips
|
|
|
|
|
|
#2 |
|
Reptilfreak
|
Er det ingen som kan noe om leopard skilpadde innredning??
|
|
|
|
|
|
#4 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Sep 2010
Sted: Horten
|
|
|
|
#5 |
|
Reptilfreak
|
|
|
|
|
|
|
#6 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Feb 2010
|
heisann,
jeg har to stk leopard-skilpadder som er snart ett år. Fikk de i sommer. Jeg holder på å lage en info-side på zak.no, men foreløpig er det bare et web-kamera som viser spiseplassen direkte. Skal legge ut bilder av terrarie m.m. I den delen hvor de sover/varmer seg/drikker så har jeg sand + høy. Hun jeg kjøpte av synes sanden jeg har er for "finsiktet", og hun bruker litt mer kornet sand/jord + bark. Mye å lære seg hvis du skal passe pent på den, og den skal trives. Anbefaler å google mye. Essensielle ting er en skikkelig UV-lampe, tilgang til kalk, varmelampe, et sted i terrarie den kan trekke seg tilbake å være i fred. |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Feb 2011
Sted: Oslo
|
Hei
Du er klar over at leopardene blir veldig store og dermed trenger tilsvarende stor plass? De må ha et åpent terrarie, varmelamper og uv-lys, f.eks bark som bunnlag, sovehule med høy til å grave i. De spiser ugress og tørrfor, f.eks pre-alpin om vinten. Kalk og vitaminer. De skal ikke i hi, og ha det varmt hele året. Les nøye gjennom alt du kan finne på nettet om dette før du går til anskaffelse. Lykke til! |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Aug 2009
Sted: Hordaland
Alder: 31
|
Hihi...ca.70 cm. lengde er ikke bare bare.
vurderer selv anskaffelse av pardalis, ved en eventuelt lovendring. men klarer ikke helt bestemme meg, p.g.a. str. skremmende stor
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| Lovlig anskaffelse av Leopardskilpadde - oppdrettere? | H@@kon | Skilpadder | 10 | 05-02-2010 15:01 |
| Syk leopardskilpadde? Hjelp! | leopardskilpadde | Skilpadder | 9 | 05-01-2010 00:14 |
| Hjelp!!! Syk leopardskilpadde??? | leopardskilpadde | Skilpadder | 21 | 10-11-2009 17:44 |
| Noen med Leopardskilpadde erfaring... | junior | Skilpadder | 4 | 05-09-2009 18:05 |
| Leopardskilpadde (geochelone pardalis | Christoffer | Skilpaddefakta | 0 | 26-09-2008 22:43 |