| Skilpadder Her kan du snakke med andre om skilpadder. |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jul 2010
Sted: Norge
Alder: 25
|
lurer på om det er noen akvarie planter som jeg kan ha med skilpadda som ikke er giftig for den?
|
|
|
|
|
|
#2 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jan 2010
Sted: Molde
Alder: 19
|
De fleste. Har ikke hørt om noen akvariaplanter (solgt i dyrebutikk) som er giftige.
|
|
|
|
|
|
#3 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Aug 2009
Sted: Hordaland
Alder: 31
|
"salatplantene" til guldfisker er jo bare helt knask
|
|
|
#4 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Sep 2005
Alder: 33
|
du kan prøve, men han vil nok spise alle, har lenge prøvd, fikk noen ekstra seige planter som malawi ciklider ikke spiste engang, men padde spiste alt.
|
|
|
#5 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Aug 2007
|
Andemat,små flyteplanter og Pistia, litt større flyteplanter, er greie å ha sammen med padda.Disse forøker seg med rekordfart og det skal litt til før padda klarer å spise opp alt. Andre akvarieplanter den kan spise er bl. Bacopa , hornblad , gullerotgress, vasspest, alle hurtigvoksende og Skalle liker dem
.... men anbefaler deg å ha eget akvarium til planter som skal vokse i substrat. Paddene spiser desverre ikke bare litt i kantene og lar planten vokse videre, den demonterer ...Prøvde lenge å venne Skalle av med å kverke plantene direkte, men intet hell.. og veldig dyrt å skifte ut planter ofte. Jeg har et eget akvarium hvor jeg heller "høster" planter til Skalle. Sjekk Plantedatabasen - Oversikt over akvarieplanter - Akvaforum.no - Akvarieforum og portal for akvarium og akvariefisk , søk på hurtigvoksende og lett.Nå er jo også sesong for å hente grønt ute. Unge løvetannblader og Skvallerkål er favoritter hos Skalle. cat |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jul 2010
Sted: Norge
Alder: 25
|
takk for svar alle sammen
da har jeg noen planter den kan spise. har vært ut å plukket litt planter også men vil ikke ha de. plantene vokser seg til i 160l, 54l og 45l så henter ut det jeg trenger etter hvert, han har ikke rørt vallensiera enda. men kommer vel etter hvert han spiser pellets reker og krill som en gærning hvertfall
|
|
|
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| Når skilpadda gjemmer seg | loslote | Skilpadder | 2 | 29-05-2010 21:55 |
| Hva kan Pinnedyr spise og ikke spise? | Malin.. | Pinnedyr | 28 | 28-10-2008 10:13 |
| HJELP!! Skilpadda mi er syk | Iris&Skilpadda | Skilpadder | 10 | 21-08-2008 20:30 |
| skilpadda mi | Marie | Skilpadder | 6 | 07-12-2007 21:10 |
| UVB lys til Skilpadda.. | Pete | Skilpadder | 3 | 09-06-2007 16:18 |