| Skilpadder Her kan du snakke med andre om skilpadder. |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Dec 2009
Sted: Bangkok
|
Jeg har noen softshell skilpadder, har glemt hva slags art det er men... Det jeg lurer på er, hvor ofte er det vanlig med totalvask av akvariet og innhold? Akvariet mitt er ca 120 liter. Jeg har 4 Softshell som bor der, og de trives godt. 2 stk albino og 2 grønne. 1 gang i uka bytter jeg vann. ca hver 3 mnd har jeg vasket hele akvariet og innhold.
Har innvendig pumpe med filter, som vaskes 1 gang pr uke. Er det noen som har fisk samme med skilpaddene? jeg har hatt suge maller,( de lever jo av andres drit) og det virker som de ikke er til bry for skilpaddene. Har litt reker oppi nå. Men de blir spist etterhvert. Kan se skilpaddene her.... YouTube - MVI 4358 |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Aug 2009
Sted: Hordaland
Alder: 31
|
Jeg hadde ofte forkalkning i karet nor jeg hadde 2 terrapiner. (Bårevattn)
Da brukte jeg eddik i nytt rent vann, lot de stå noen timer, skylte vell etterpå. Ellers, vannskift hadde jeg og en gang i uka. De kan være greit å skaffe deg et Nitrat NO3 test, for å måle hvor stor verdien ligger på. Forer du mye, så må du belage deg på å ta vannskift 2 ganger i uka
|
|
|
#3 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Dec 2009
Sted: Bangkok
|
egentlig er det jo bare å bruke litt sunn fornuft når det gjelder renhold. Jeg bruker Ph nøytrliserer i vannet og ant alge stoff. Sliter ikke så mye med kalk i grunn.
Men det er nok smart å ha en utvendig pumpe kanskje. Kan jo også være ok å fore i egen tank. |
|
|
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| Vask av akvarium..? | Kendra | Slanger, øgler og skilpadder | 6 | 01-10-2009 09:07 |
| Skilpadde snegler i akvariet. | Rep | Slanger, øgler og skilpadder | 19 | 17-03-2009 18:28 |
| Terrarie vask? | Viridovipera | Taranteller | 16 | 31-07-2008 13:26 |
| akvariet i bergen på tv2 nå!! | reptilfrelst | Media | 6 | 24-06-2008 00:11 |
| akvariet i bergen? | straymond | Messer og utstillinger | 18 | 11-07-2005 20:56 |