"

Reptilfreaks.no > Herptiler (reptiler og amfibier) > Reptiler > Skilpadder Chinemys Reevesii hu eller hann?

Skilpadder Her kan du snakke med andre om skilpadder.

Svar

LinkBack Trådverktøy Visningsmoduser
Gammel 27-07-2010, 11:09   #1
Reptilfreak

anders86 sin avatar

Medlem siden: Jul 2010
Sted: Norge
Alder: 25
Meldinger: 274
Standard Chinemys Reevesii hu eller hann?

fikk meg skilpadde i går og lurer på om dette er en hu eller hanne?
Vedlagte miniatyrbilder
Chinemys Reevesii hu eller hann?-img_2637.jpg   Chinemys Reevesii hu eller hann?-img_2640.jpg  
anders86 er offline  
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!Google Bookmark this Post!Yahoo Bookmark this Post!Live Bookmark this Post!
Svar med sitat
Gammel 27-07-2010, 20:21   #2
Reptilfreak

anders86 sin avatar

Standard

Sitat:
Opprinnelig postet av anders86 Vis post
fikk meg skilpadde i går og lurer på om dette er en hu eller hanne?
skilpadda er 4,5cm L over skallet og 3,5cm B
anders86 er offline  
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!Google Bookmark this Post!Yahoo Bookmark this Post!Live Bookmark this Post!
Svar med sitat
Gammel 27-07-2010, 20:23   #3
Reptilfreak

Gregoris sin avatar

Medlem siden: Jan 2010
Sted: Molde
Alder: 19
Meldinger: 466
Standard

Vanskelig å si på små skilpadder, men jeg holder en knapp på at det er en gutt du har der. Da bedømt utifra lengden på halen
Gregoris er offline  
Svar med sitat
Gammel 27-07-2010, 20:29   #4
Reptilfreak

anders86 sin avatar

Standard

takk for svar en på reptiweb skrev dette: Jeg stemmer for at det er en hue. Hannen skal ha kloakkåpningen mye lenger ut på halen, ca 2/3 ut ifra skallet mener jeg. men som du sier er det vanskelig å se på små padder, så får bare følge med i tiden fremover da. målte den i dag for å se hvor mye den vokser på ca 1 mnd. siden jeg fikk den i går vil den nesten ikke spise noe mat har reptomin meny å fore den med men virker ikke som den vil ha. var dette den vart foret med i butikken jeg kjøpte den. den spiste litt fiskepudding som jeg gav i dag men ikke mye. er dette normalt siden den er kommet til et nytt miljø? bruker kanskje noen dager på å vende seg til det nye?
anders86 er offline  
Svar med sitat
Gammel 27-07-2010, 22:25   #5
Reptilfreak

Gregoris sin avatar

Medlem siden: Jan 2010
Sted: Molde
Alder: 19
Meldinger: 466
Standard

Ang. mat så må du nesten gi den litt tid. Da jeg tok over mine terrapiner så spiste de knapt den første uka, men etter det så gjør de knapt annet Det har nok litt med at de nettopp har blitt flyttet og fått litt endringer i omgivelsene.
Gregoris er offline  
Svar med sitat
Gammel 28-07-2010, 00:44   #6
Reptilfreak

Freddy90 sin avatar

Medlem siden: Jun 2005
Sted: Utenfor Trondheim
Alder: 21
Meldinger: 1,202
Blog Entries: 2
Standard

Ikke gi fiskepudding, det er ikke akkurat skilpaddemat.. Prøv og gi små insekter (liten siriss, liten meitemark eller melorm eller lignende, noe som passer i munnen på en så liten skilpadde), så tipper jeg at den sluker maten! Og fortsett med og prøve å fôre med pellets, den spiser til slutt kan du se. Har sikkert noe med at den har kommet til nytt hjem som Gregoris sier at den ikke spiser noe særlig enda.
Svar med sitat
Gammel 28-07-2010, 05:45   #7
Reptilfreak

anders86 sin avatar

Standard

okay da skal jeg smøre meg med tålmodighet trodde det gikk greit med fiskepudding jeg siden den spiser fisk, men er vel masse annet i fiskepuddingen. får grave litt mark og prøve det løpet av dagen da. skal begynne å brekke pelletsen i 2 å se om han vil ta den da
anders86 er offline  
Svar med sitat
Gammel 28-07-2010, 07:00   #8
Reptilfreak

anders86 sin avatar

Standard

i morra får skilpadda mi repti glo 2.0 og 8.0. men da trenger jeg bare en varmelape på landelen ikke noe uv der? ettersom lysrørene gir fra seg uv? skal kjøpe det i morra også.
anders86 er offline  
Svar med sitat
Gammel 28-07-2010, 09:30   #9
Reptilfreak

lompah sin avatar

Medlem siden: Dec 2008
Sted: Akershus
Meldinger: 1,728
Tilbakemeldinger kjøp/ salg: 100% (2)
Standard

Sitat:
Opprinnelig postet av anders86 Vis post
i morra får skilpadda mi repti glo 2.0 og 8.0. men da trenger jeg bare en varmelape på landelen ikke noe uv der? ettersom lysrørene gir fra seg uv? skal kjøpe det i morra også.
Jeg ville hatt et såpass landt uv-lysrør at det gikk over vanndelen og landdelen. Det er jo på land de er mest mottakelig for uv. Jeg ville også brukt penger på Repti Glo 10.0 uvlysrøret..
Svar med sitat
Gammel 28-07-2010, 10:43   #10
Reptilfreak

anders86 sin avatar

Standard

røra går over land-delen også men tenker på varme om natta når lyset er slukket. men finner ingen levrandør i norge på keramiske pærer holder vel med 40w. har bare plass til 2 stk rør så blir 2.0 og 8.0
anders86 er offline  
Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke svare på innlegg / tråder
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Lignende tråder
Tråd Tråd starter Forum Svar Siste melding
Chinemys reversii hjelp!!! Trollongen Skilpadder 6 18-08-2009 06:32
Chinemys reevesii kementari Skilpadder 4 22-10-2007 11:59
Han? hun? Chinemys reevesii crazylegs Skilpadder 5 31-05-2007 14:08
treknøl skilpadde(Chinemys reevesii )? smurfi66 Skilpadder 4 07-07-2006 20:52

Alle tider vises som GMT +1. Klokken er nå 09:43.