| Skilpadder Her kan du snakke med andre om skilpadder. |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jun 2010
Alder: 30
|
Vi har to Russiske landskilpadder, Sofus på ca 15 år og Thea på 3 år. Sofus har jeg hatt siden 1997 og Thea siden 2008. De er fullverdige medlemmer av familien
![]() Sofus søkte jeg landbruksdep. om innførsel den gang og fikk godkjennelse, Thea til Mattilsynet, fikk også godkjennelse der, pga astma og allergi. Vi skal til utlandet et år pga helse. Så da byr problemet seg ang de små firbente, Jeg har venner og naboer som har sagt de kan passe de, men jeg er litt skeptisk til det, særlig med tanke på Sofus, den eldste. De krever mye stell, og ikke minst Godt stell. Begge har to terrarier med alt de trenger av varme lampe og UV lys. Sofus har en åpning i kassa slik at han kan tusle litt rundt i stua her, for så å legge seg i kassa igjen. Er det noen her inne som kunne tenke seg å passe? Som har tilatelse og erfaring, eller noen som vet om oppdrettere som kunne være intresert i Sofus. Thea må vel vente 7 år til før hun blir klar for å legge egg ![]() Dette blir fra august. Vi bor sentralt på Østlandet, Hønefoss. Begge skilpaddene går jevnlig på kontroll hos Avivet i Oslo. Hvis dere vet om noen eller kunne tenke dere å se etter to Russere i ca 11 månder så ta kontakt på an-neste@online.no ![]() |
|
|
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| Hva ser man etter? | abarth | Skorpioner | 1 | 14-11-2007 22:45 |
| Hva skal man se etter? | jeppy | Snoker | 5 | 03-08-2007 15:56 |
| etter ca to månder... | therabro | Taranteller | 10 | 04-12-2006 20:09 |
| Orm i fot etter ferie!! | _Nagash_ | Helse og sykdommer hos reptiler | 11 | 15-09-2006 17:08 |
| MÿTE I LANDBRUKSDEPARTEMENTET ETTER 5 DES!!! | Varanen69 | Lover og regler | 0 | 06-12-2003 21:16 |