"

Reptilfreaks.no > Herptiler (reptiler og amfibier) > Reptiler > Skilpadder Noen som vil se etter to Russere i 11 månder?

Skilpadder Her kan du snakke med andre om skilpadder.

Svar

LinkBack Trådverktøy Visningsmoduser
Gammel 13-06-2010, 19:05   #1
Reptilfreak

Medlem siden: Jun 2010
Alder: 30
Meldinger: 5
Standard Noen som vil se etter to Russere i 11 månder?

Vi har to Russiske landskilpadder, Sofus på ca 15 år og Thea på 3 år. Sofus har jeg hatt siden 1997 og Thea siden 2008. De er fullverdige medlemmer av familien

Sofus søkte jeg landbruksdep. om innførsel den gang og fikk godkjennelse, Thea til Mattilsynet, fikk også godkjennelse der, pga astma og allergi.

Vi skal til utlandet et år pga helse. Så da byr problemet seg ang de små firbente,

Jeg har venner og naboer som har sagt de kan passe de, men jeg er litt skeptisk til det, særlig med tanke på Sofus, den eldste. De krever mye stell, og ikke minst Godt stell.

Begge har to terrarier med alt de trenger av varme lampe og UV lys. Sofus har en åpning i kassa slik at han kan tusle litt rundt i stua her, for så å legge seg i kassa igjen.

Er det noen her inne som kunne tenke seg å passe? Som har tilatelse og erfaring, eller noen som vet om oppdrettere som kunne være intresert i Sofus. Thea må vel vente 7 år til før hun blir klar for å legge egg

Dette blir fra august. Vi bor sentralt på Østlandet, Hønefoss.

Begge skilpaddene går jevnlig på kontroll hos Avivet i Oslo.

Hvis dere vet om noen eller kunne tenke dere å se etter to Russere i ca 11 månder så ta kontakt på an-neste@online.no
Brith er offline  
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!Google Bookmark this Post!Yahoo Bookmark this Post!Live Bookmark this Post!
Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke svare på innlegg / tråder
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Lignende tråder
Tråd Tråd starter Forum Svar Siste melding
Hva ser man etter? abarth Skorpioner 1 14-11-2007 22:45
Hva skal man se etter? jeppy Snoker 5 03-08-2007 15:56
etter ca to månder... therabro Taranteller 10 04-12-2006 20:09
Orm i fot etter ferie!! _Nagash_ Helse og sykdommer hos reptiler 11 15-09-2006 17:08
MÿTE I LANDBRUKSDEPARTEMENTET ETTER 5 DES!!! Varanen69 Lover og regler 0 06-12-2003 21:16

Alle tider vises som GMT +1. Klokken er nå 09:42.