"

Reptilfreaks.no > Herptiler (reptiler og amfibier) > Reptiler > Skilpadder skal på ferie - hvor ofte må skilpadden mates?

Skilpadder Her kan du snakke med andre om skilpadder.

Svar

LinkBack Trådverktøy Visningsmoduser
Gammel 10-05-2010, 14:38   #1
Reptilfreak

Medlem siden: Mar 2009
Meldinger: 97
Standard skal på ferie - hvor ofte må skilpadden mates?

Hei. Jeg skal på ferie i sommer og skal være borte i 17 dager. Så det jeg lurer på er hvor ofte må de som skal passe på den komme innom for å mate den? Skilpadden er av typen treknøl skilpadde, og er en gutt på ca 12 cm over skallet.
Smiley er offline  
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!Google Bookmark this Post!Yahoo Bookmark this Post!Live Bookmark this Post!
Svar med sitat
Gammel 10-05-2010, 20:51   #2
Reptilfreak

lompah sin avatar

Medlem siden: Dec 2008
Sted: Akershus
Meldinger: 1,728
Tilbakemeldinger kjøp/ salg: 100% (2)
Standard

Man får kjøpt automatisk fòrer til fisk som man faktisk får plass til skilpaddepellets i... Jeg lever i troen om at de aller fleste dyr har behov for mat daglig, så jeg vil nok gått til anskaffelse av en slik en + at en person kom innom jevlig for å se til padda og evt gi den litt grønt og annet snadder
Svar med sitat
Gammel 10-05-2010, 22:26   #3
Reptilfreak

Standard

hmm, kansje jeg kjøper meg en sånnen da. Men jeg har lest at barn skal ha mat hver dag, mens voksne skal ha mat 2-3 ganger i uken. Og siden min nesten er voksen, hadde det ikke vert nok hvis noen kom innom hver 3 dag, for da vil den jo få mat og stell 3 ganger i uken? I tilleg har den også akvariefisk den kan jakte på hvis den vil...
Smiley er offline  
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!Google Bookmark this Post!Yahoo Bookmark this Post!Live Bookmark this Post!
Svar med sitat
Gammel 11-05-2010, 08:09   #4
Reptilfreak

Gregoris sin avatar

Medlem siden: Jan 2010
Sted: Molde
Alder: 19
Meldinger: 466
Standard

Etter min mening så skal også voksne skilpadder ha mat hver eneste dag. Som lompah sier så kan man få tak i automatiske foringsautomater, som den som skal passe skilpaddene kan fylle på hver 3. dag.
Gregoris er offline  
Svar med sitat
Gammel 11-05-2010, 08:22   #5
Reptilfreak

lompah sin avatar

Medlem siden: Dec 2008
Sted: Akershus
Meldinger: 1,728
Tilbakemeldinger kjøp/ salg: 100% (2)
Standard

I min verden er det bra med litt mat hver dag, enn mye mat 2-3 ganger i uken. Jeg ville kjøpt automat, og satt innstillingene på at den skulle fòre litt, hver dag. Man kan bestemme hvor mye som skal sleppes ut fra automaten. Og sånn som Gregoris sier: "den som skal passe skilpaddene kan fylle på hver 3. dag" er jeg helt enig i.
Svar med sitat
Gammel 11-05-2010, 09:57   #6
Reptilfreak

alfaromeogirl sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Sted: Øst-Norge, Oslo
Alder: 21
Meldinger: 770
Blog Entries: 2
Standard

Jeg bruker en sånn en til det ene akvariet mitt, funker som bare det. Fisken står nesten i stim under automaten med en gang solen titter frem, da virker det som de har lært seg at det kommer mat Bestilte min fra akvariereker.no
Svar med sitat
Gammel 11-05-2010, 13:12   #7
Reptilfreak

Standard

Greit, da kjøper jeg meg en sånnen. Kåstet jo ikke så veldi mye heller
Takk for svar!=)
Smiley er offline  
Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke svare på innlegg / tråder
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Lignende tråder
Tråd Tråd starter Forum Svar Siste melding
Hvor ofte og hvor mye fôrer dere? nemesis230ce Boa og pyton 10 30-03-2009 10:31
Hvor ofte legger pinnedyr egg? Vimse Pinnedyr 8 18-02-2008 21:52
hvor ofte skal jeg mate? aerox Taranteller 9 31-01-2008 06:07
ofte skal de ha mat? Hermansen Taranteller 1 23-06-2007 07:26
Skife substrat, hvor ofte? knertefanten Taranteller 2 26-02-2007 11:14

Alle tider vises som GMT +1. Klokken er nå 09:39.