| Skilpadder Her kan du snakke med andre om skilpadder. |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Mar 2009
|
Hei. Jeg skal på ferie i sommer og skal være borte i 17 dager. Så det jeg lurer på er hvor ofte må de som skal passe på den komme innom for å mate den? Skilpadden er av typen treknøl skilpadde, og er en gutt på ca 12 cm over skallet.
|
|
|
|
|
|
#2 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Dec 2008
Sted: Akershus
|
Man får kjøpt automatisk fòrer til fisk som man faktisk får plass til skilpaddepellets i... Jeg lever i troen om at de aller fleste dyr har behov for mat daglig, så jeg vil nok gått til anskaffelse av en slik en + at en person kom innom jevlig for å se til padda og evt gi den litt grønt og annet snadder
|
|
|
#3 |
|
Reptilfreak
|
hmm, kansje jeg kjøper meg en sånnen da. Men jeg har lest at barn skal ha mat hver dag, mens voksne skal ha mat 2-3 ganger i uken. Og siden min nesten er voksen, hadde det ikke vert nok hvis noen kom innom hver 3 dag, for da vil den jo få mat og stell 3 ganger i uken? I tilleg har den også akvariefisk den kan jakte på hvis den vil...
|
|
|
|
|
|
#4 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jan 2010
Sted: Molde
Alder: 19
|
Etter min mening så skal også voksne skilpadder ha mat hver eneste dag. Som lompah sier så kan man få tak i automatiske foringsautomater, som den som skal passe skilpaddene kan fylle på hver 3. dag.
|
|
|
|
|
|
#5 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Dec 2008
Sted: Akershus
|
I min verden er det bra med litt mat hver dag, enn mye mat 2-3 ganger i uken. Jeg ville kjøpt automat, og satt innstillingene på at den skulle fòre litt, hver dag. Man kan bestemme hvor mye som skal sleppes ut fra automaten. Og sånn som Gregoris sier: "den som skal passe skilpaddene kan fylle på hver 3. dag" er jeg helt enig i.
|
|
|
#6 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Feb 2008
Sted: Øst-Norge, Oslo
Alder: 21
|
Jeg bruker en sånn en til det ene akvariet mitt, funker som bare det. Fisken står nesten i stim under automaten med en gang solen titter frem, da virker det som de har lært seg at det kommer mat
Bestilte min fra akvariereker.no
|
|
|
#7 |
|
Reptilfreak
|
Greit, da kjøper jeg meg en sånnen. Kåstet jo ikke så veldi mye heller
![]() Takk for svar!=) |
|
|
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| Hvor ofte og hvor mye fôrer dere? | nemesis230ce | Boa og pyton | 10 | 30-03-2009 10:31 |
| Hvor ofte legger pinnedyr egg? | Vimse | Pinnedyr | 8 | 18-02-2008 21:52 |
| hvor ofte skal jeg mate? | aerox | Taranteller | 9 | 31-01-2008 06:07 |
| ofte skal de ha mat? | Hermansen | Taranteller | 1 | 23-06-2007 07:26 |
| Skife substrat, hvor ofte? | knertefanten | Taranteller | 2 | 26-02-2007 11:14 |