| Skilpadder Her kan du snakke med andre om skilpadder. |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 |
|
Junior Member
Medlem siden: May 2010
Sted: Vestfold
Alder: 48
|
Hei
Jeg har en Rødøret Terrapin som er mellom 20-30 år. Noen sier den skal/kan gå i dvale, stemmer det? Min har ikke gjort det... Håper det er noen som kan svare skikkelig på det! ![]() Hilsen skilli |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jun 2005
Sted: Utenfor Trondheim
Alder: 21
|
Den KAN gå i dvale, men den MÅ ikke.
Hadde skilpadde i 7 år uten å dvale henne, og hun stortrivdes hele tiden! Naboen hadde to skilpadder som hun dvalet om vinteren, og når de våknet så kom det masse egg (ingen ble klekt altså). Har hørt at dvale gir skilpadden en "ferie" - eller hva man skal kalle det. Men har ikke noe erfaring med det, annet enn at jeg vet at naboen har gjort det. Når de våkner så er de som regel ganske ivrige på å få paret seg. Men er som sagt ikke et must. Med andre skilpadder kan det være et "must" derimot, men det skal jeg ikke uttale meg om.Velkommen til forumet forresten.
|
|
|
#3 |
|
Junior Member
|
Hei og takk for svaret, håper du har rett
) ![]() skilli |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jun 2005
Sted: Utenfor Trondheim
Alder: 21
|
Red-eared slider - Wikipedia, the free encyclopedia
Står litt mer der. Står ikke hvorfor de ikke burde gjøre det visstnok, og her står det at de kan "dvales", men som du ser er det risikoer når du gjør det, spesielt om du ikke gjør det rett.. Turtle FAQs | All Turtles
|
|
|
#5 |
|
Junior Member
|
Hei
Takk, det var veldig nyttig å lese. skilli |
|
|
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| rødøret terrapin råd søkes | Zychnez | Slanger, øgler og skilpadder | 2 | 01-03-2010 00:45 |
| rødøret terrapin kjønsmoden ? | duefjes | Skilpadder | 13 | 08-12-2009 23:15 |
| Rødøret terrapin | Waterboy | Skilpadder | 6 | 19-05-2008 21:38 |
| rødøret terrapin -forvirra ! | Mathias Woodss | Skilpadder | 29 | 31-03-2008 20:57 |