| Skilpadder Her kan du snakke med andre om skilpadder. |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Apr 2010
Alder: 22
|
Om noen er villig til å maile/snakke på msn/sende private meldinger her, kan dere sende meg en PM?
![]() Fikk en skilpadde torsdag kveld og føler ikke at bare lesing er nok, og nå tenker jeg aller mest på den psykiske helsa/tilstanden til skilpadder. Vil vite mer og være sikker på at min nye venn har det bra! |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Reptilfreak
|
Joda, det er sant
|
|
|
|
|
|
#5 |
|
Reptilfreak
|
Da spør jeg her: hvordan er hørselen på skilpadder? Er de veldig vare, eller tåler de lyder?
|
|
|
|
|
|
#6 |
|
Reptilfreak
Admin
Medlem siden: Nov 2003
Sted: Bergen
|
De har ikke noe videre godt utviklet hørsel, men det betyr ikke at du skal plassere den i rom du spiller høy musikk (med mye bass) eller tilsvarende. Vibrasjoner kan være vel så stressende som høy lyd.
Tenk på skilpadden som et hvilket som helst annet dyr så går det bra.
|
|
|
|
|
|
#7 |
|
Reptilfreak
|
Okei, supert.
I dag fikk jeg lov til å stryke han litt på hodet uten at han trakk seg inn. Han har spist men ikke sett han spise selv da. Han har ikke vært interessert i å få eks drue eller tomat (noe snacks) fra hånden.Ser forresten dette lille krypinnet greit ut? Han har også høy å grave seg inn i rett ved det lille huset jeg fiksa av en skoeske. ![]()
|
|
|
|
|
|
#8 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Aug 2009
Sted: Hordaland
Alder: 31
|
Søt stomp da,
![]() ...jeg synest den virker litt i de viteste laget rudt øynene?) Hvordan er sins-tilstanden på gutten? Ellers pass på å mate den veldig variert, padder kan fort bli kresne. |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Dec 2008
Sted: Nordland.
Alder: 20
|
Du kan godt sende meg et telefonnummer, så kan vi snakke. Nydelig landskilpadde. Ser ut som om du har fått deg en Testudo hermanni. Noen som ikke er enig?
|
|
|
#10 | |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Nov 2009
Sted: Vest- Agder/ Møre og Romsdal
|
Sitat:
![]() Edit: Eller, det ser mer ut som en Testudo horsfieldi da
|