| Skilpadder Her kan du snakke med andre om skilpadder. |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jan 2009
Alder: 16
|
Hei.
Jeg har et problem med skilpadden min, jeg nettop har fått. Det er en gresk landskilpadde (testudo hermanni). Den bor i et terrarium 90x40x50. Det er bakgrunn og sideveggene er dekket utenifra. Men skilpadden og dunker inn i glasset og skraper på det, og går i hjørnet av terraet og prøver å klatre litt opp. Er det normalt? Det blir et slags speilbilde i glasset, er dette kanskje grunnen, at den konkurerer med "seg selv"? Den kan altså bare se igjennom terraet og ut i fronten. Og nå har den gravd seg ca en halv cm ned og bare ligger der... i hjørnet. Hva skal jeg gjøre? ps: den har også lange klør, skal jeg slipe de eller klippe de? Den ligger bare nå i hjørnet og har gjemt hodet sitt, som om den sov... Takk for all hjelp..
Mvh Bernard Ja til legalisering av reptiler i Norge! Sist endret av Jabbe; 07-02-2010 kl 02:35. Begrunnelse: Slo sammen to innlegg, og fjernet dobbelpost |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Nov 2008
Alder: 22
|
Er den ikke bare litt stresset enda, hvis du nettopp har fått den?
Så vidt jeg vet så kvesser de vel klørne sine selv om det er nødvendig, men jeg har ikke noen spesielle kunnskaper eller erfaringer med slike skilpadder!
|
|
|
#3 |
|
Reptilfreak
Sted: Bergen
Alder: 35
|
du må dekke til glasset snarest,skilpadder blir stresset av å se ut ,og evnt speilbilde av seg selv.... mine nekter å gå på flisene i gangen,de er polerte blanke,...
helt vanlig at de graver seg ned,holder seg varme lengre . mine klatrer på hjørnene da de var mindre,men mistenker de visste at jeg plukket de opp da,og koset med de da... anbefaler kjøp av "bed roller" ta av hjulene,så har du en kasse som er lett å rengjøre og ingen utsyn... min er hvit,kjøpt på europris. trenger ikke være så høye kanter om skilpadden er liten enda
|
|
|
|
|
|
#4 |
|
Reptilfreak
Sted: Bergen
Alder: 35
|
vokser fortest i starten,klippet forsiktig et par,men det hadde jeg ikke trengt å gjort,de sliper ned litt etterhvert...jeg hadde en steinhelle ligge under det matkaret jeg hadde vann i,så sliper de lettere ned klørne
|
|
|
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||