| Skilpadder Her kan du snakke med andre om skilpadder. |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Dec 2008
Sted: Akershus
|
Heisann!
Lurer på om når man kan se på klørne til skilpaddene om det er hanne eller hunne? Altså, hvor store er hannene over skallet når du ser at klørne er lengre enn det de ville blitt på ei hunne? Noen som har fulgt med på det?
|
|
|
#2 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: May 2009
Sted: Oslo
Alder: 23
|
Hmm, godt spørsmål
![]() Men hvilken skilpadde tenker du spessielt på nå? |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Reptilfreak
|
Vet ikke helt hva det er jeg har engang, men tenkte på trachemys og pseudemys artene
|
|
|
#4 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Aug 2009
Sted: Hordaland
Alder: 31
|
Trachemys:
Kjønnsmoden alder, 4-10 år gammle, hannens klør skal vist være sinnsyk lange
|
|
|
#5 | |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jun 2005
Sted: Utenfor Trondheim
Alder: 21
|
Sitat:
På undersiden av skallet skal det også gå an å se det men da må de være litt større.Fant du ikke ut hvilken type skilpadde du hadde da Lompah?
|
|
|
|
#6 | |
|
Reptilfreak
|
Sitat:
Ja, jeg vet dette.. Og det andre som står her, men er det ingen som vet sånn ca hvor stor padda er over skallet når du kan se på klørne hvilket kjønn det er.. Nå har vi bare èn skillpadde, så det er liksom ikke så enkelt å se om analåpningen er langt fra skallet eller nærme.. Kanskje jeg kan ta bilde av det, og la folk her avgjøre det.. For da kan jo de som har skillpadde eller har erfart det, svare på det... Selv synes jeg analåpningen er langt fra skallet.. Men klørne er fremdeles like lange på alle ben. Njæææ, jeg vet ikke helt. Er ikke helt enig med meg selv enda.. Synes fremdeles den er nærmest pseudemys floridana peninsularis, for har ikke funnet noen annen art som ligner mer Så enn så lenge får den være en slik en
|
|
|
|
#7 |
|
Reptilfreak
|
Hvor gammel er skilpadden nå egentlig?
Edit: og hvor lang forresten?Fant dette via google: There are fairly distinct differences between the male and female red eared slider*, but they may not be obvious until the turtle reaches sexual maturity. For males, this is about they time they reach 4 inches in length (about 2-5 years old). Females are sexually mature when they reach 6-7 inches in length (may take 5-7 years). 4 inches= 10 cm ca. og 6 inches= 15 cm ca. ifølge google. (*Rød øre terrapin visstnok, men vil tro det er samme om du har en annen terrapin.) Men vil tro 10 cm er når de kan bli kjønnsbestemt. Husker det var rundt den størrelsen da jeg så det på min skilpadde og skifta navn på henne fra Freddy til Frida......
|
|
|
#8 | |
|
Reptilfreak
|
Sitat:
Haha, takk for hjelpen
|
|
|
|
#9 |
|
Reptilfreak
|
Da skal du nok klare å kjønnsbestemme den ja.
Sikkert hunne med mindre den har lange negler og lang hale.13 cm over skallet ja, min var 20 når den var fullvoksen! Gulbuket terrapin visstnok.. Men du hadde vel en annen art som sikkert blir større. ![]() Får jeg spørre hvor stort akvarium du har til den?
|
|
|
#10 | |
|
Reptilfreak
|
Sitat:
Pokker, håpet så på at det var en hanne Den har ikke særlig lange negler, men synes halen er litt lang.. Skal se om jeg får tatt bilde av bakpartiet å lagt det ut her om noen dager.Hvis dette er den arten jeg tror det er så blir den 40 cm over skallet hvis det er jente og 30 hvis det er hanne... Så er den det vi tror den er blir den stor! Den bor for øyeblikket i et 225l akvarie, men har stelt i stand et 300l idag som den skal flyttes over til i løpet av kvelden. Må bare få vannet i riktig temperatur først
|
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| skillpadde parring? | produsenten | Skilpadder | 0 | 24-10-2009 19:58 |
| Skilpadde Skillpadde utstyr? | produsenten | Slanger, øgler og skilpadder | 1 | 23-09-2009 18:33 |
| syk skillpadde???? | mariflyfly | Skilpadder | 3 | 07-11-2007 14:11 |