"
Gammel 23-12-2009, 15:33   #1
Reptilfreak

Medlem siden: Mar 2009
Meldinger: 97
Standard hagedam-planter fra tropex.no

Hei. Tenkte jeg skulle skaffe noen nye planter til skilpadde-akvariet mitt, så fant jeg denne siden. Koi og Hagedam spesialisten Tropex. De plantene jeg tenkte litt på å kjøpe er:

Myrkongle (Calla palustris)
Vannsalat (Pistia stratiotes)
Kalmusrot (Acorus calamus Varigatus)
Sjøgull (Nymphoides peltata)

Men vet noen om disse er giftige for skilpaddene?
Smiley er offline  
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!Google Bookmark this Post!Yahoo Bookmark this Post!Live Bookmark this Post!
Svar med sitat
Gammel 25-12-2009, 16:45   #2
Reptilfreak

lompah sin avatar

Medlem siden: Dec 2008
Sted: Akershus
Meldinger: 1,728
Tilbakemeldinger kjøp/ salg: 100% (2)
Standard

Har du testet levende planter til skilpadden(e) din(e) før? Så du ikke kjøper noe den spiser opp, dersom det ikke er meningen at den skal det da
Svar med sitat
Gammel 25-12-2009, 18:57   #3
Reptilfreak

david gabrielsen sin avatar

Sted: i et hus som er på planeten jora
Alder: 18
Meldinger: 720
Blog Entries: 11
Standard

Vannsalat (Pistia stratiotes) er vel det eneste som er trygt å ha i skilpaddeakvarium på grund av at de andre planten du vil ha er faktisk giftige tror jeg
Svar med sitat
Gammel 25-12-2009, 20:15   #4
Reptilfreak

Standard

De har noen vannplanter fra før som ikke har blitt spist opp enda ihverfall. Det eneste problemet er at de river dem opp hele tiden så jeg må plante dem på ny, men ellers går det jo greit Har sent mail til dem, så jeg får se hva de sier
Smiley er offline  
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!Google Bookmark this Post!Yahoo Bookmark this Post!Live Bookmark this Post!
Svar med sitat
Gammel 26-12-2009, 02:35   #5
Reptilfreak

lompah sin avatar

Standard

Sitat:
Opprinnelig postet av Smiley Vis post
De har noen vannplanter fra før som ikke har blitt spist opp enda ihverfall. Det eneste problemet er at de river dem opp hele tiden så jeg må plante dem på ny, men ellers går det jo greit Har sent mail til dem, så jeg får se hva de sier
Ahh, da er du en av de heldige da. Min eter opp alt som går an å ete Ja, får håpe de ikke er giftige, slik at de kan brukes. Det hadde vært flott å ha slikt i akvariet
Svar med sitat
Gammel 26-12-2009, 14:01   #6
Reptilfreak

Standard

Sitat:
Opprinnelig postet av lompah Vis post
Ahh, da er du en av de heldige da. Min eter opp alt som går an å ete Ja, får håpe de ikke er giftige, slik at de kan brukes. Det hadde vært flott å ha slikt i akvariet
hehe de er ganske små enda, men får ikke håpe de begynner å spise planter når di blir eldre da=) Jeg fikk svar på mailen, å han trodde myrkongle var giftig, men han hadde hatt sumpskilpadder i hagedam med slike planter før, og det gikk helt fint sa han=)
Men de hadde ikke hagedam-planter for salg før 10 Mai da, siden de sto ute under 30 cm is og 50 cm snø^^
Smiley er offline  
Svar med sitat
Gammel 27-12-2009, 20:13   #7
Reptilfreak

lompah sin avatar

Standard

Sitat:
Opprinnelig postet av Smiley Vis post
hehe de er ganske små enda, men får ikke håpe de begynner å spise planter når di blir eldre da=) Jeg fikk svar på mailen, å han trodde myrkongle var giftig, men han hadde hatt sumpskilpadder i hagedam med slike planter før, og det gikk helt fint sa han=)
Men de hadde ikke hagedam-planter for salg før 10 Mai da, siden de sto ute under 30 cm is og 50 cm snø^^

Hm, kanskje jeg skal teste ut noen slike planter selv.. Du får slenge ut bilder hvis du får tak i det da!
Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke svare på innlegg / tråder
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Lignende tråder
Tråd Tråd starter Forum Svar Siste melding
Kjøttetende planter! NFredrik Vivarier 7 26-07-2010 20:52
hagedam spørsmål kjell.elias Skilpadder 22 29-10-2009 14:17
kunstige planter taggen Medlemmene 8 21-03-2008 14:16
Planter i terrariet Fluffy Taranteller 12 03-03-2008 19:41
Planter til Iguana skorpman Andre øgler 1 07-06-2004 22:56

Alle tider vises som GMT +1. Klokken er nå 09:33.