| Skilpadder Her kan du snakke med andre om skilpadder. |
![]() |
|
|
LinkBack (1) | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
|
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jul 2009
Alder: 29
|
I dag fikk jeg endelig telefon fra mattilsynet? Vi får lov til å innføre en tunisisk landskilpadde! Etter over 5mnd ventetid :-S Grunnen til at det tok så lang tid å få svar er at vi bor på Svalbard hvor det er strenge regler for innføring av dyr gennerelt! Men nå lurer vi litt på hvordan vi skal få den til Norge på billigs mulig måte! Mattilsynet ringte tollvesnet på gardemoen og de sa at det ikke var forsvarlig å sende den alene med fly! At vi burde reise ned til Sverige å hente den selv! Er det noen av dere dær ute som vet en annen måte vi kan gjøre det på`??? kan f.eks en dyrebutikk i Tromsø få inn i landet for meg? Ikke vet jeg!!!?? lite info om dette på nett :-S
|
|
|
|
|
|
#2 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: May 2009
Sted: Oslo
Alder: 23
|
Du har hatt 5 måneder på deg å tenke over akkuratt det du spør om da
Når jeg kjøper, så vil jeg virkelig se dyret før jeg tar den med meg. Så jeg hadde reist til Sverige eller tatt kontakt med noen selger via repti.net f.eks. (mulig noen som selger som er i "nærheten" |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jul 2009
Alder: 29
|
Hehe...joda jeg har tenkt på det og spurt hær inne flere ganger uten å få noe svar som egentlig har hjulpet meg så mye! Har bare ventet på endelig svar nå, så kan man bynne planleggingen på hvordan vi skal gjøre dette! Har ikke orket å styre så veldig mye før vi visste om d overhode var noe vits i d! Men nå som vi vet a vi får lov, så er det bare å sette i gang! Greia er at d koster forferdelig mye å reise herfra til Sverige, så derfor lurte jeg på om d ikke var noen andre måter man kunne gjøre dette på!
|
|
|
|
|
|
#5 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Aug 2009
Sted: Hordaland
Alder: 31
|
Du må sikkert forberede deg på at selve innførselen kan bli h#####e til dyr
Hva jeg har hørt ivertfall. Så prøv å få tak i noreg, om du får muligheten. Om ikke den må "registreres" på noen måte a? Hakke peiling på slikt jeg
|
![]() |
| Emner |
| innførsel, skillpadde, sverige |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
LinkBacks (?)
LinkBack to this Thread: http://www.reptilfreaks.no/forum/skilpadder/13850-tunisisk-landskilpadde.html
|
||||
| Skrevet av | For | Type | Dato | |
| PHP RSS Reader | This thread | Refback | 04-12-2009 16:20 | |
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| Landskilpadde | nina | Skilpadder | 15 | 01-11-2009 17:03 |
| Landskilpadde | Aggilok | Skilpadder | 8 | 30-10-2009 10:19 |
| Landskilpadde | tomaso | Skilpadder | 10 | 10-06-2008 12:43 |
| bilder av tunisisk landskillpadde? | Jon83 | Skilpadder | 5 | 21-06-2006 21:17 |
| Landskilpadde | mayapiraya | Skilpadder | 4 | 16-06-2005 11:24 |