| Skilpadder Her kan du snakke med andre om skilpadder. |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Mar 2009
|
Hei. Når jeg kåm hjem fra skolen idag, merket jeg at "under nebbet" på den ene skilpadden min hadde falt av:O Deler av over-nebbet mangler også, men sånn har det alltid vert. Nebbet har alltid vert deformert, det har sett litt bølgete ut på en måte. Jeg tror den ble født sånn, men er ikke sikker. Men er dette farlig for den? Den er fortsatt aktiv og spiser godt.Det er ikke noe sår eller noe der nebbet var fra før, det ser bare ut som et gammelt arr.
Jeg skal prøve å få tatt et bilde av det litt senere i dag. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jun 2005
Sted: Utenfor Trondheim
Alder: 21
|
![]() Bilde kan være lurt ja.. Ser ikke for meg åssen den klarer å spise uten under nebbet, men da igjen kan det være at jeg misforstår.
|
|
|
#3 | |
|
Reptilfreak
|
Sitat:
Men jeg ville trodd at nebbet deres blir det samme som tenner for oss, så jeg tviler på den klarer å tygge noe serlig nå da:S
|
|
|
|
|
|
|
#4 |
|
Reptilfreak
|
Her kommer noen bilder. Var ikke så lett å ta bilde nerme, så de ble ikke så gode akuratt da.
|
|
|
|
|
|
#5 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Nov 2008
Alder: 22
|
Wtf
|
|
|
#6 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jun 2005
Sted: Utenfor Trondheim
Alder: 21
|
Oida.. Ta en tur til dyrlegen du! Det der så ikke bra ut.. Hvis du har flere kan vel noen av de andre ha bitt av undernebbet? Uansett, ta deg en tur til dyrlegen med stakkaren.
|
|
|
#7 | |
|
Reptilfreak
|
Sitat:
|
|
|
|
|
|
|
#8 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Dec 2005
Sted: Oslo
Alder: 24
|
Det og si at det ikke er noe en dyrlege kan gjøre blir for meg dumt. Mener og ha hørt om tifeller hvor skilpadder har fått støpt opp igjen et nebb etter ulykker etc, dette er nok neppe noe som kommer til og bli gjort her mtp loven og kompetansen blandt legene innenfor dette emnet, men ville absolutt tatt en tur for og høre hva de anbefaler.
|
|
|
#9 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Mar 2007
Alder: 24
|
halve munnen til dyret ditt detter av, og du nedprioriterer dyrlege....
Fantastisk.
|
|
|
#10 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Aug 2009
Sted: Telemark
Alder: 34
|
|
|
|
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| Kommentarer til " Tykkhalet gekko eller bjeffegekko - Underwoodisaurus milii" | Roland | Kommentarer til faktaarkene | 1 | 24-02-2010 11:11 |
| Aleksander Rybak "fairytale" vant eurovisjon song contest!!! | bernie95 | Småprat | 38 | 20-05-2009 07:57 |
| Sprekk i "nebbet" | roffe | Skilpadder | 9 | 29-11-2008 10:59 |