| Skilpadder Her kan du snakke med andre om skilpadder. |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Apr 2008
Sted: Oslo
Alder: 20
|
Hei er en fortvilet jente her!
Renset akvariumet akkurat nå og så at det lå noe gjennomsiktig der. Tok det opp og viste seg å være en liten del av underskjeller til skilpadden min. Altså magen, der skjellet på en måte har delt seg i 6 biter, så har den ene biten falt av. Tok da opp skilpadden å så på den delen som ble borte, men det så helt normalt ut bare at den var "nyere" enn den andre delen. Like hardt. Er det noen som vet om det er noe farlig? Eller at den har sykluser som slanger der skallet faller av litt etter litt? Den spiser og er aktiv som vanlig. Er veldig bekymret! Mvh Jessica |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Aug 2009
|
Hei, ut ifra hva jeg har lest her på forumet så virker det bare som den har byttet skall ? Jeg vill ikke si at det er sikkert har ikke opplevet det med min, men har bare hatt den i noen måneder ...
|
|
|
|
|
|
#4 | |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jun 2005
Sted: Utenfor Trondheim
Alder: 21
|
Sitat:
De får hamskifte mye oftere når de vokser. Du kan også ofte se på sumpskilpadder at løs hud henger rundt halsen og bena, det er helt normalt og er et tegn på at de skifter ham.
|
|
|
|
|
|
|
#5 |
|
Reptilfreak
|
Takker for svar! Nå ble jeg lettet.
SKilpadden min er ca 3.5 år gammel =) |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Reptilfreak
|
|
|
|
|
|
|
#8 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jun 2005
Sted: Utenfor Trondheim
Alder: 21
|
Har hatt to skilpadder tidligere, en rødøret i et halvt år (de begynte å krangle) og en guløret/gulbuket i 7 år.
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| Filmsnutter som falt i smak hos Androctonus! | Androctonus | Filmsnutter | 8 | 27-03-2009 09:56 |
| Er det noen som har falt for fristelsen ? | Thor Håkonsen | Knelere | 18 | 27-11-2007 19:49 |