| Skilpadder Her kan du snakke med andre om skilpadder. |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: May 2009
Sted: Oslo
Alder: 23
|
Heisann
Jeg har en rødøret terrapin på ca. 12 år som alltid har levd alene (bortsett fra småfisk som er mat) I et annet akvarie har jeg 2 Oscar fisker som er ca. 20 cm , og om ikke så lang tid så er de for store for 280 liters akvarie sitt. Så jeg tenkte litt på å putte de 2 Oscar'erne oppi akvariet til sumpskilpadden ![]() Åssen tror dere det går? Noen som har prøvd seg på noe lignende før ?
|
|
|
|
|
|
#2 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jun 2005
Sted: Utenfor Trondheim
Alder: 21
|
Hvis du er glad i fiskene ville jeg ikke tatt risikoen på å ha de oppi hos skilpadda..
Selv om fiskene er store betyr det ikke at skilpadda ikke vil ta seg en bit, og det sier jo seg selv at det ikke er hyggelig for fiskene.Sier ikke at skilpadden kommer til å angripe de garantert, men du vet aldri med disse glupske dyra.
|
|
|
|
|
|
#3 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Dec 2008
|
Jeg hadde jo terrapiner å årevis. Noen av de spiste alt som beveget seg.
Sier det samme jeg. Ikke ta fiskene oppi til den. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Aug 2009
Sted: Hordaland
Alder: 31
|
mmmm. sushi.....buffee
|
|
|
#5 |
|
Reptilfreak
Admin
Medlem siden: Nov 2003
Sted: Bergen
|
Har sett terrapiner gå sammen med stor koi flere ganger, men da i store akvarier 1000l+ og i hagedammer.
I mange tilfeller kan det gå bra om fiskene har god nok plass til å komme seg unna om paddene dine får lyst på Oscar biff.. Fiskene dine er raskere og bedre svømmere en terrapinene. Har du derimot for liten plass så ikke fiskene klarer å hjemme seg eller stikke av så kan utfallet bli noe helt annet. |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Nov 2006
Sted: Østfold
Alder: 21
|
trur nok oscarene klarer å si ifra selv til padda at biting er ikke greit
sinna oscarer er helt ville
|
|
|
#7 | |
|
Senior Member
Medlem siden: Sep 2005
Sted: oslo
|
Sitat:
Når det er en padde som kan ta biter av dem, så tviler jeg sterkt på at oscar snur for å ta igjen.. |
|
|
|
|
|
|
#8 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: May 2009
Sted: Oslo
Alder: 23
|
Hei igjen folkens!
Jeg tok sjansen på å putte dom oppi ![]() Det gikk helt fint faktisk. De har levd der nå i ca 2-3 uker. Padda har vært litt på finnene, men Oscarene har sakt i fra, så nå er de buddys
|
|
|
|
|
|
#9 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Nov 2008
Alder: 22
|
Så morro
Jeg tenkte først da jeg leste tråden at kanskje det var padden som måtte passe seg, men den er vel kanskje en overmann hvis den vil. Skal selv prøve med fisk til mine padder snart og er utrolig spent
|
|
|
#10 |
|
Senior Member
Medlem siden: Sep 2005
Sted: oslo
|
Får vel bare spise mine ord jeg da
|
|
|
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| Skilpadde hvor mye mat skal man gi en rødøret terrapin | Marthemora | Slanger, øgler og skilpadder | 10 | 21-11-2008 16:19 |
| Rødøret terrapin | Waterboy | Skilpadder | 6 | 19-05-2008 21:38 |
| rødøret terrapin -forvirra ! | Mathias Woodss | Skilpadder | 29 | 31-03-2008 20:57 |