| Skilpadder Her kan du snakke med andre om skilpadder. |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Oct 2009
Alder: 19
|
Hei!
![]() Jeg fikk en skilpadde for 2 dager siden, men vet ikke hviklen type denne lille krabaten er. Er det tilfeldigvis noen som kan hjelpe meg? Tar i mot all hjelp og nyttig informasjon om skilpadder generelt da jeg ikke kan mer enn det som er grunnleggende. Skilpadden er en vannskilpadde. Har taggene eggeformet skall med en fargeblanding av brunt med en tanke gult noen steder. Han/hun dekker håndflaten min sånn ca, så er med andre ord ikke så veldig stor. Skilpadden har en slags hudfarge under hodet og er stripete på oversiden av hodet. Fargen er grønn, gul og kanskje litt brun. Synes den likner en del på rødøret terrapin men har ingen rød flekk ved øret. Noen som har et tips eller en liten ledetråd ?
|
|
|
|
|
|
#2 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jun 2007
Sted: Tyskland, Bonn.
Alder: 23
|
Er den flekken ved øret, som er rød hos rødørede terrapiner, gul? For da har du en guløret terrapin
Legg opp et bilde så kan man bestemme det nøyaktig. Ellers så kan du bare søke litt rundt på forumet, er en haug bra tråder med bra information om terrapiner!
|
|
|
#3 |
|
Reptilfreak
|
Men den en ensfarget på haken og halsen. Inge striper og heller ingen gul flekk ved øret .. hmm
er beige- aktig i fargen under hals og hake.. Noen forslag til hva det kan være nå?
|
|
|
|
|
|
#4 |
|
Reptilfreak
|