"
Gammel 18-06-2006, 20:17   #1
Junior Member

Medlem siden: Jun 2006
Sted: oslo
Meldinger: 9
Standard fisk sammen med sumpskilpadder

Hei folkens jeg lurer på om det er noen som vet om noen typer fisk jeg kan ha sammen med mine sumpskilpadder...

har tenkt til å skaffe meg noen maller men vet ikke om de kommer til å bli spist(R.I.P)

THX FOR SVAR
Vikeon er offline  
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!Google Bookmark this Post!Yahoo Bookmark this Post!Live Bookmark this Post!
Svar med sitat
Gammel 18-06-2006, 21:15   #2
Senior Member

Medlem siden: Jan 2005
Meldinger: 155
Standard Re: fiks sammen med sumpskilpadder

Hva slags sumpskilpadder har du?

Om du har terrapiner kan du nok bare glemme fisken, for de blir dessverre spist rimelig fort.
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!Google Bookmark this Post!Yahoo Bookmark this Post!Live Bookmark this Post!
Svar med sitat
Gammel 18-06-2006, 21:53   #3
Junior Member

Medlem siden: Jun 2006
Sted: oslo
Meldinger: 9

har terrapinere ja...er det noen som har fisk sammen med terrarpinere. kan dere anbefalle noen fisker som er for sjappe for skilpaddene?
Vikeon er offline  
Svar med sitat
Gammel 18-06-2006, 21:57   #4
Senior Member

aquarius sin avatar

Medlem siden: Aug 2005
Sted: Sandefjord
Meldinger: 197

Hei

Det er flere arter du kan ha sammen med disse. Jeg vil anbefale godideer av forskjellige slag (veldig hardfør fisk), men jeg vet flere som har hatt sverddragere og andre levendefødene fisk sammen med terrapiner.

Ameca Splendes er en godide som blir rundt 15cm og passer godt i ett slik akvarie. forutsatt at det er nok svømmeplass der da.

Morten
aquarius er offline  
Svar med sitat
Gammel 08-07-2006, 13:20   #5
Member

LarsO sin avatar

Medlem siden: Sep 2005
Meldinger: 59

Fungerer også bra med mudskipper. De er veldig raske. Og de kan også gå og puste på land. Jeg har disse med skilpadder.
LarsO er offline  
Svar med sitat
Gammel 22-08-2006, 19:21   #6
Member

Medlem siden: Aug 2006
Sted: Karmøy
Meldinger: 35

Jeg har zebra ciklider med min Chinemys reevesii og har sett på dyrebutikken her jeg bor at dem har mye ciklider sammen med skilpadder
crazylegs er offline  
Svar med sitat
Gammel 23-08-2006, 08:36   #7
Reptilfreak

Medlem siden: Feb 2006
Sted: Ã…mot
Meldinger: 17
Standard Re: fisk sammen med sumpskilpadder

Sammen med min glupske rødørete har jeg en svart malle (sugefisk), husker ikke navnet på den. Den gjør en fantastisk jobb med å holde akvariet rent! Den fikk seg et bitt etter to minutter i akvariet men kom seg unna og holder seg klokelig på avstand etter det. Bare pass på å kjøpe en som er litt stor! (min var snaut 10 cm. lang) Viktig at mallen har plasser å gjemme seg på dagtid da de er nattaktive. Jeg har en en stor kantstein oppi akvariet med en passe stor glippe mellom glasset og steinen. Flott oppholdsplass. Har også noen andre steiner oppi der som er stablet litt opp.

Har også blitt anbefalt pansermaller og de skal gå fint sammen. I dyrebutikken har de dem sammen med pirayaene, de er så harde at de ikke blir spist...
aceman er offline  
Svar med sitat
Gammel 14-02-2008, 09:51   #8
Reptilfreak

Medlem siden: Oct 2007
Meldinger: 32
Standard

jeg har oppi sebrafisk og de blir ikke spist, skilpaddene mine har ikke helt teken på å ete levende føde
snuppedilla er offline  
Svar med sitat
Gammel 14-02-2008, 11:26   #9
Reptilfreak

bendick2112 sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Sted: Oslo
Meldinger: 2,233
Standard

Sitat:
Opprinnelig postet av LarsO Vis post
Fungerer også bra med mudskipper. De er veldig raske. Og de kan også gå og puste på land. Jeg har disse med skilpadder.
hmm, stakkars slamkrypere=mudskippers sier jeg bare, slamkrypere skal ha brakkvann og en spesiell PH-verdi i vannet, og jeg har aldri hørt om terrapiner som lever som mudskippere skal gjøre, syns det nesten er dårlig gjort og drive å blande arter som har 2 heeelt forskjellige krav. som om jeg skulle kastet en katt i et akvarium, med en liten stein den kan gå opp på.

Sitat:
Opprinnelig postet av crazylegs Vis post
Jeg har zebra ciklider med min Chinemys reevesii og har sett på dyrebutikken her jeg bor at dem har mye ciklider sammen med skilpadder
du bor på Karmøy, det er i Norge, og i Norge, så er skilpadder forbudt. rart om dyrebutikken din har det..
Svar med sitat
Svar

Emner
fisk, med, sammen, sumpskilpadder

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke svare på innlegg / tråder
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Lignende tråder
Tråd Tråd starter Forum Svar Siste melding
Basseng/kar til sumpskilpadder darlaa Skilpadder 5 02-08-2011 14:11
Sumpskilpadder med antydning av rosa hud torunncarton@hotmail.com Skilpadder 0 05-01-2008 11:39
Dvale for Sumpskilpadder kementari Skilpadder 5 23-09-2007 14:46
Sumpskilpadder Katrine Skilpaddefakta 0 14-01-2007 19:11
Fisk sammen med graptemys caglei tøtta80 Skilpadder 3 16-10-2006 09:54

Alle tider vises som GMT +1. Klokken er nå 09:31.