"

Reptilfreaks.no > Herptiler (reptiler og amfibier) > Reptiler > Skilpadder Vannkvalitet,ph hos en Reevs skillpadde????

Skilpadder Her kan du snakke med andre om skilpadder.

Svar

LinkBack Trådverktøy Visningsmoduser
Gammel 06-10-2009, 11:02   #1
Junior Member

Medlem siden: Aug 2009
Meldinger: 5
Standard Vannkvalitet,ph hos en Reevs skillpadde????

Hei,
jeg har trålet google etter PH verdier i vannet til mine Reevs skillpadder, finner jo masse info, care sheets osv men det står ikke noe om Ph. Har sett på masse forum, andre sider og videoer på youtube. Noen som har info om dette ?? Trenger sårt hjelp, har en PH på rundt 8-8.5 nå.

Jeg er ganske sikker på at det er Reevs skillpadder jeg har, se bilder. Noen som vet om dette er en reevs eller en anne type ? dette er jo ganske kritisk til å finne ut best mulig stell.

På forhånd takk !
Vedlagte miniatyrbilder
Vannkvalitet,ph hos en Reevs skillpadde????-skillpadder-024.jpg   Vannkvalitet,ph hos en Reevs skillpadde????-skillpadder-023.jpg   Vannkvalitet,ph hos en Reevs skillpadde????-skillpadder-002.jpg  
Mrque_ er offline  
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!Google Bookmark this Post!Yahoo Bookmark this Post!Live Bookmark this Post!
Svar med sitat
Gammel 01-12-2009, 20:56   #2
Reptilfreak

Medlem siden: May 2009
Sted: Oslo
Alder: 23
Meldinger: 17
Standard

Hei!

Ser at ingen har svart deg, så tenkte bare å oppgi min PH.
Jeg har faktisk aldri funnet ut den eksakte ph-verdien sumpskillpadder burde ha, men padda mi har levd lykkelig i ca 12 år med en Ph på akkuratt 7.
(jeg har en rødøret terapin da)

Btw, hvis jeg ikke ser helt feil, så er det en kardinaltetra som svømmer i akvariet ditt, og den skal hvertfall ikke ha en PH på 8,5, men nermere 5 til 6

Sist endret av DanFekar; 01-12-2009 kl 22:13. Begrunnelse: Slo sammen to påfølgende innlegg
cbeye er offline  
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!Google Bookmark this Post!Yahoo Bookmark this Post!Live Bookmark this Post!
Svar med sitat
Gammel 02-12-2009, 07:36   #3
Reptilfreak

Pekken sin avatar

Medlem siden: Sep 2005
Alder: 33
Meldinger: 488
Standard

har ph på ca 8 selv, jeg ble fortalt at de skulle ha litt høy ph når jeg kjøpte de, men at oftere vannbytte var mer viktig. Reevesi krever renere vann enn terapiner...

Pekken er offline  
Svar med sitat
Gammel 27-12-2009, 20:01   #4
Reptilfreak

Medlem siden: Dec 2009
Sted: oslo
Meldinger: 5
Standard

Det er nok Garantert Chinemys reevesii skillpadder du har, jeg har to stykker og dem du har er prikk like, bare mine er en del større
DanMar er offline  
Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke svare på innlegg / tråder
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Lignende tråder
Tråd Tråd starter Forum Svar Siste melding
Skilpadde Skillpadde utstyr? produsenten Slanger, øgler og skilpadder 1 23-09-2009 18:33
Reevs Turtle Med et hovent bak ben og løs hud Mrque_ Helse og sykdommer hos reptiler 9 31-08-2009 22:28
syk skillpadde???? mariflyfly Skilpadder 3 07-11-2007 14:11

Alle tider vises som GMT +1. Klokken er nå 09:31.