| Skilpadder Her kan du snakke med andre om skilpadder. |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Aug 2009
|
Hei her er bildene av skilpaddene... Jeg lurer på om noen kan fortelle meg hvem rase dette er ? Den er jo litt rød under begge øynene hvertfall og litt gul under... synes den ligner på mange andre arter der ute men klarer ikke og fastslå det med nøyaktighet så noen som har peiling?
Lurer også på om noen kan fortelle meg sånn ca størrelse på denne når den blir fullvoksen? Den er ikke så stor nå kanskje rundt 4 cm i diameter ca... Takk på fohånd !
|
|
|
|
|
|
#2 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jul 2009
Alder: 14
|
ser ut som en guløret terapin, er ikke sikker aner egentlig ingenting om skillpadder, men vist det er en terapin
blir den nokk 30-40cm lang, og stanker når de blir fullvoksne. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
-
Admin
Medlem siden: Apr 2004
Sted: Oslo
|
Ikke godt å si på en så liten tass. Den vanligste arten er rød- eller guløret terrapin, så sjansene er store for at det er enten eller
|
|
|
#4 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Mar 2009
Sted: i et hus som er på planeten jora
Alder: 18
|
det der er garantert en rød øret terrapin.for det kan man se på den fleken med rød på hodet.for gul øret terrapin er hun gul og lit svartlig på hodet
|
|
|
#5 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jun 2005
Sted: Utenfor Trondheim
Alder: 21
|
Som David sier; rødøret terrapin. Eller Trachemys scripta elegans. Fargen er veldig kraftig når den er så liten, men vil nok avta litt med årene (som regel, ikke nødvendigvis alltid - sett rødører med kraftige farger som er flere år gamle).
|
|
|
|
|
|
#6 |
|
Reptilfreak
|
fortsatt så er det ingen som kan fortelle meg med nøyaktighet at det er den arten ?
Men en jeg kjenner fikk en skilpadde ifra Kina, den var rødøyet under begge øynene men har vell levet i snart 7 - 10 år tipper jeg den er ikke i nærheten av en fulvoksen han tarapin |
|
|
|
|
|
#7 |
|
-
Admin
|
Hvor har du fått den fra? Rødørete terrapiner er som sagt de aller vanligste vannskilpaddene i fangeskap her i landet, så det er svært sannsynlig at det er en slik. Ingen kan gi en 100% sikker identifikasjon fra bilder, særlig ikke på så unge individer.
Rød- og guløret terrapin er samme art
Retningslinjer for forumet Sist endret av DanFekar; 02-09-2009 kl 21:49. Begrunnelse: skrivefeil |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Reptilfreak
|
Okey klart det. Ja art er greit nok, jeg lurer vell egentlig på om det kunne være en annen en rød øyet terrapin. Jeg kjøpte den i Hellas, på krata... Jeg glemte og spørre om det latinskenavet på padden i sjappa...
Derfor jeg lurer så fælt |
|
|
|
|
|
#9 |
|
-
Admin
|
Det er øret som er rødt, ikke øyet
Det er vel mulig at det kan være en annen art ja, men det ser absolutt ut som en rødøret en. Kikket i flere dyrebutikker på Kreta (Chania) da jeg var der for 3 år siden, og av skilpadder så var det utelukkende rødørete terrapiner som var i salg der. Av andre reptiler gikk det helst i grønne iguanbabyer og halvdøde kameleoner av ukjent art ![]() Jeg anbefaler deg å holde den som en rødøret terrapin, og ville ikke blitt overrasket hvis den blir 30cm over skallet
|
|
|
#10 |
|
Reptilfreak
|
okey tusen takk ! Ja de er rødøret begge to... Men det er hunnen som kan bli så stor over skallet ?
|
|
|
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| Hvilken rase er skilpadden min | Iris&Skilpadda | Skilpadder | 24 | 04-09-2008 19:16 |
| Lampe til skilpadden | sedja | Skilpadder | 1 | 16-06-2008 18:40 |
| Denne skilpadden måtte dø. | fanden | Media | 2 | 05-02-2008 18:06 |
| Torturerte skilpadden Bob | Miroxx | Småprat | 11 | 20-07-2007 19:10 |
| Skilpadden Chili | millejinta87 | Skilpadder | 1 | 02-01-2007 10:32 |