| Skilpadder Her kan du snakke med andre om skilpadder. |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Aug 2009
Sted: Oslo
Alder: 28
|
Håper noen kan hjelpe meg. Jeg har to skilpadder på ca 1,5 år. Jeg lurer på hva slags art de er. Tror selv det er T. Graeca Graeca eller Furculachelys nabeulensis. Syntes de ofte ser ganske like ut på bilder. De er fra Tunisia.
Jeg har prøvd å se på halen for å si hva slags kjønn det er, men de er kanskje for unge til det? Jeg tror det kan være to jenter. Men vil gjerne ha noen annens mening om det også. ![]() Håper noen vil hjelpe meg Kanskje jeg har laget ut bildene feil, men håper de kommer opp. Dette er mitt første innlegg her.http://www.reptilfreaks.no/forum/mem...3574-nella.jpg http://www.reptilfreaks.no/forum/mem...dene-bader.jpg http://www.reptilfreaks.no/forum/mem...re3573-sam.jpg |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Sep 2005
Alder: 33
|
Disse er nok for unge for å si noe med sikkerhet, er skillpaddene kun 1,5 år eller har du haddt de i 1,5 år?, tar flere år før man kan se kjønn med sikkerhet.
Så liten haletass de har bak der nå så ser begge ut som hunner, men kan godt bli til at den ene der er hann...
|
|
|
#3 |
|
Reptilfreak
|
Takk for svar!
Jeg har hatt de i 15 mnd, og de var ca 4 mnd da jeg fikk de
|
|
|
|
|
|
#4 |
|
Reptilfreak
|
Ja da er det for tidlig.
Er "Sam" som kanskje kan bli hanne her tror jeg, øker tykkelsen og lengden på halen "hans" så er det garantert en hanne...
|
|
|
#5 |
|
Reptilfreak
|
Og hvis det viser seg å være jente, får jeg døpe han om til Samantha
Hehe...Jeg har egentlig tenkt motsatt av deg, for guttene er vel ofte minst. Og han er mye større enn Nella. Men det kan jo igjen ha noe med matinntak å gjøre. Vet du noe om art også?
|
|
|
|
|
|
#6 |
|
Reptilfreak
|
ok
jeg har både gresk og tuniske padder selv her, de går helt fint sammen, har en fullvoksen hanne, en ung hanne og ei jente.
|
|
|
#7 |
|
Reptilfreak
|
Ligner mine på dine tunisiske?
|
|
|
|
|
|
#8 |
|
Reptilfreak
|
De er helt like de som er greske hos meg, Testudo hermanni.
har lurt litt på dette her selv da jeg trodde min Testudo graeca var Testudo hermanni , men etter å ha sjekket bilder på nettet så vil jeg si at de er Testudo hermanni
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| Mine spørsmål til skilpadder! (papirarbeid, akvarium osv!) | ElHein | Skilpadder | 7 | 09-02-2009 17:20 |
| hva driver mine skilpadder med??? | erdnisturtle | Skilpadder | 4 | 26-10-2007 19:42 |
| Skilpadder | vipera | Skilpadder | 6 | 24-02-2007 14:35 |
| skilpadder ute | xamoman | Skilpadder | 5 | 15-10-2006 14:04 |