| Skilpadder Her kan du snakke med andre om skilpadder. |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Feb 2009
|
Hei,
lurer på en del ting... -Hvordan ser man kjønn på trekjølen? -Hvorfor er den dårlig i magen?, den ligger bare oppe av vannet og har lite energi. Har blitt fóra med kylling og reker. (det er en liten nyklekka) -Hvor mye vann skal den ha når den en pitteliten? -Holder det med sånn calsium-blokk i vannet eller må den ha noe ekstra i maten? |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Sep 2005
Alder: 33
|
Det er nesten helt umulig å se kjønn så tidlig.
Du burde skifte diett, gi den gammarus, er mulig dette er skylden i dårlig mage. De små hviler oftere, blir mere fart ettersom den vokser. De små skal ikke ha for høy vannstand, skillpadden skal kunne stå på bakbeina og rekke over vann med hue ihvertfall. Jeg bruker ikke calsium blokk, men har litt kalkpulver og litt havsalt i vannet, vannet her i Østfold inneholder ganske mye kalk fra før så det holder hos meg.
|
|
|
#3 |
|
Reptilfreak
|
Okidok
Takk for svar.Men hva er gammarus?
|
|
|
|
|
|
#4 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Oct 2007
Sted: Oslo
|
Gammarus er en slekt med små krepsdyr, 3 arter i Norge. Den vanligste arten her til lands er marflo, som lever i ferskvann.
|
|
|
#5 |
|
Reptilfreak
|
|
|
|
#6 |
|
Reptilfreak
|
Ok! Den er grei!
Takk takk!
|
|
|
|
|
|
#7 |
|
Reptilfreak
|
turtle pellets funker også etterhvert (ved siden av gammarus), men blir nok litt for store når de er så små, jeg pleide å legge pellets i et eggeglass med vann sånn 10 min før jeg ga det til de små paddene, slik at de ble myke.
Jeg bruker både pellets og gammarus som basisfor. Reker, blåskjell, tunefisk etc får de kun et par ganger i måneden, som snacks
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| Chinemys reevesii | kementari | Skilpadder | 4 | 22-10-2007 11:59 |
| Han? hun? Chinemys reevesii | crazylegs | Skilpadder | 5 | 31-05-2007 14:08 |
| Hjelp!!! Jeg trenger seriøst hjelp nå! | Chibi | Snoker | 12 | 15-03-2007 00:30 |
| treknøl skilpadde(Chinemys reevesii )? | smurfi66 | Skilpadder | 4 | 07-07-2006 20:52 |