| Skilpadder Her kan du snakke med andre om skilpadder. |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 |
|
Junior Member
Medlem siden: Aug 2009
Alder: 24
|
Har kommet over en del innlegg i det siste hvor det nevnes at skilpadder i glassterrarie stresser med at de ikke klarer å gå gjennom glasset? Er dette sant? Kan detbli alvorlig å føre til sykdommer?
Min skilpadde går hele tiden å dunker i glasset, åpenbart at den vil ut. Men da pleier vi bare å ta den ut litt og la den gå, enten inne eller ute alt ettersom, og når vi da tar den inn igjen etter en god stund så har den det helt greit og bare ligger å slapper av eller soler seg. Men burde jeg legge en liten rad med solfilm nederst på utiden av terrariet. Erfaringen min med esker som den ikke kan se gjennom er at med mindre esken er svært høy så ser den "over" esken og forstår at det skal være mulig å komme til andre siden. Og da går den like mye å krafser på esken som i terrariet? Jeg har jo ikke lyst til å stenge terrariet helt igjen! Da mister det jo hele vitsen? |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Sep 2005
Alder: 33
|
jeg har ikke merket noe problemer med dette over tid, mine vil også noen ganger ut og da står de å gravser på glasset, jeg lar de gå ute noen timer så settes de tilbake, da er de rolige.
|
![]() |
| Emner |
| landskilpadde, skilpadde, sykdom, terrarie |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |