"
Gammel 03-08-2009, 10:12   #1
Junior Member

Medlem siden: Aug 2009
Alder: 24
Meldinger: 5
Question Skilpaddestress med glass?!

Har kommet over en del innlegg i det siste hvor det nevnes at skilpadder i glassterrarie stresser med at de ikke klarer å gå gjennom glasset? Er dette sant? Kan detbli alvorlig å føre til sykdommer?

Min skilpadde går hele tiden å dunker i glasset, åpenbart at den vil ut. Men da pleier vi bare å ta den ut litt og la den gå, enten inne eller ute alt ettersom, og når vi da tar den inn igjen etter en god stund så har den det helt greit og bare ligger å slapper av eller soler seg.

Men burde jeg legge en liten rad med solfilm nederst på utiden av terrariet. Erfaringen min med esker som den ikke kan se gjennom er at med mindre esken er svært høy så ser den "over" esken og forstår at det skal være mulig å komme til andre siden. Og da går den like mye å krafser på esken som i terrariet? Jeg har jo ikke lyst til å stenge terrariet helt igjen! Da mister det jo hele vitsen?
alee er offline  
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!Google Bookmark this Post!Yahoo Bookmark this Post!Live Bookmark this Post!
Svar med sitat
Gammel 12-08-2009, 11:51   #2
Reptilfreak

Pekken sin avatar

Medlem siden: Sep 2005
Alder: 33
Meldinger: 488
Standard

jeg har ikke merket noe problemer med dette over tid, mine vil også noen ganger ut og da står de å gravser på glasset, jeg lar de gå ute noen timer så settes de tilbake, da er de rolige.

Pekken er offline  
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!Google Bookmark this Post!Yahoo Bookmark this Post!Live Bookmark this Post!
Svar med sitat
Svar

Emner
landskilpadde, skilpadde, sykdom, terrarie

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke svare på innlegg / tråder
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Lignende tråder
Tråd Tråd starter Forum Svar Siste melding
Glass Rosea aToMIc Taranteller 6 21-02-2009 18:47
Skaffet glass!? Cyanide Prosjektspørsmål 36 14-01-2009 11:33
Borre i glass Lewis Terrarier 12 31-07-2007 16:32
billige glass og utstyr? mats123 Terrarier 6 01-06-2005 11:28

Alle tider vises som GMT +1. Klokken er nå 09:26.