| Skilpadder Her kan du snakke med andre om skilpadder. |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 |
|
Junior Member
Medlem siden: Aug 2009
|
Har lest men har ikke funnet svar. Skal uv lys og varme lampe være av om natta? De i dyrebutikken sa jeg skulle ha sopp middel i vannet og en kalk stein. Stemmer det.Står jo ikke noe annet sted jeg har lest. Hva slags filter bør jeg ha? har en am-top med to kurver. Har bio meck i topp og noen svarte plast greier i bånn(husker ikke hva de het) Er det riktig? På forhånd takk ![]() ps.har en Treknøl |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Reptilfreak
Sted: Hordaland
Alder: 31
|
Jeg har erfaring innen rødøret terrapin.
UV-skal vel en egentlig ha på 8-14 timer. nett etter årstid. varme skal en alltid ha på. Husk at vannet skal alltid være kaldere enn lufta,"" ikke bruk varmekolbe"" Filterpumpa skal være så stor som mulig. mest mulig filtermateriale ...de du egentlig får best filtrering av er filterskumm. Anbefaler at du kjøper deg en NO3 test her får du fort erfaring med hvor ofte du må skifte vann. Kalken frisker opp vannet, soppmiddel treng du ikke før du har bruk for d, ...dette vill du se påd`n.... ![]() en stor hilsen fra Tropehagen...... ....mener d skal stå fakta om treknøl i en av bøkene mine som jeg har liggende. Skal se nor jeg kommer hjem fra arbeid.
|
|
|
|
|
|
#3 |
|
Reptilfreak
|
kinesisk
blir ca. 20 cm stillestående vand, også oversvømte rismarker myk bunn dagaktiv de skal være plenti med klatremuligheter, svømmer dårlig vantemp. 22-26 luft 25-30 dvaletid, eventuelt 8 uker. max 10 grader celsius, i mørke fuktig løv |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Junior Member
|
Takk
![]() Hva er filter skum? Synes han svømmer bra jeg
|
|
|
|
|
|
#5 |
|
Reptilfreak
|
filterskum er Luftig "madrass" som du fyller inni pumpekammerene.
SUPER god filtrering får du av d Billig og effektift
|
|
|
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| Vannskilpadde med sopp | merete | Skilpadder | 8 | 27-03-2009 22:22 |
| Midd middel? | Vol | Helse og sykdommer hos reptiler | 8 | 03-01-2009 01:59 |
| sopp i terra | duefjes | Taranteller | 7 | 27-10-2007 12:35 |
| Får ikke utvendig filter til å funke | ZpiFF | Utstyr | 4 | 11-07-2006 12:19 |
| Utvendig filter. | Vikeon | Utstyr | 16 | 18-06-2006 12:48 |