| Skilpadder Her kan du snakke med andre om skilpadder. |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Mar 2009
|
Hei. jeg har endelig skaffet meg 2 stk treknøl skilpadder, Gunnar og Alfred
Men de er fortsatt ganske små (4-5 cm tipper jeg) så jeg er litt bekymret for at vannet er for dypt for dem. Det ser ut som de stresser endel med å kåmme seg på land, så jeg lurer på om jeg må helle endel vann ut av akvariet? Eller bekymrer jeg meg uten grunn? har også et par andre spørsmål.1) Jeg skal kjøpe en bedre pumpe til akvariet og har lest at pumpa skal ha minst dobbel kapasitet som antall liter vann i akvariet. Nå har jeg ca 50 liter vann i akvariet og lurer på hvor kraftig pumpe jeg kan ha uten at det blir full storm i karet? ![]() 2) Når jeg skal gi den fisk og kjøtt og lignende, skal dette være kokt/stekt eller rått? 3) Jeg fant en gammel tre-rot i kjelleren som jeg la oppi karet, var dette lurt? Jeg fant desverre ikke ut hvordan jeg la ut bilde, men jeg kan jo prøve å beskrive akvariet. Vanndybden er på ca 20 cm, land-delen består av en platform jeg kjøpte i dyrebutikken og den trerota jeg la oppi. I bunnen har jeg en blanding av helt fin sand fra biltema og korallsand. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Reptilfreak
|
Tenkte å kjøpe en Eheim Professional 2224, er dette noe å anbefale?
|
|
|
|
|
|
#3 |
|
Reptilfreak
|
Har et spørsmål til=) Noen som vet hvordan jeg kan "temme" dem? For nå ligger de for det meste bare å gjemmer seg, å med en gang jeg kommer bort til akvariet så "forsvinner" de
|
|
|
|
|
|
#4 |
|
Senior Member
Medlem siden: Apr 2008
Sted: Akershus...
Alder: 20
|
Du temmer dem ved å holde dem, bare ta dem ut f.eks og legg dem på et håndkle ta mat foran dem få dem til å spise litt og holde dem og sånt
|
|
|
#5 |
|
Reptilfreak
|
|
|
|
|
|
|
#6 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Mar 2008
Sted: Bergen
Alder: 29
|
Hei
Har du lest faktaark? Repti.net / Reptile care sheets / Treknøl (chinemys reevesii) Lurt å lese om arten før du kjøper
|
|
|
#7 | |
|
Reptilfreak
|
Sitat:
|
|
|