"
Gammel 12-07-2009, 00:01   #1
Reptilfreak

Medlem siden: Jul 2009
Alder: 29
Meldinger: 10
Standard Skilpadde hjelp!!!

Hei.. Jeg skal sende inn en søknad til mattilsynet å se om jeg kan få skilpadder til min datter som har astma! dyr har alltid vært viktig for oss, så da er skilpadde et fint alternativ! men jeg vet ikke hvilken vi skal søke etter! vi tenkte kjøpe 2stk!(så liten som mulig, uten at d er for vanskelig å få tak i....FORSLAG !?) men d er mest for at de ikke skal være ensom! er d nødvendig!? var på flere dyrebutikker når vi var på kreta for litt siden! de sa at en hann skilpadde ikke kunne leve uten en hunn!? noen som vet noe om dette? lurer litt på pris også! lurer også på om vi MÅ reise over grensen for å hente selv, eller om d er mulig for dyrebutikker i norge å bestille når man har fått innvilget søknaden??? er så himla vanskelig for oss å reise over, da vi bor på svalbard!!!
all hjelp mottas med STOR takk
annamaija er offline  
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!Google Bookmark this Post!Yahoo Bookmark this Post!Live Bookmark this Post!
Svar med sitat
Gammel 12-07-2009, 11:44   #2
Reptilfreak

Medlem siden: Apr 2009
Meldinger: 11
Standard

Hei.

Det er jo bare to typer som er lovlige i Norge, og det er landskilpadder begge to.
Gresk landskilpadde er vel den vanligste.
Du kan gjerne søke om to, det gjorde jeg, men fikk bare ha en.
Vær nøye med søknaden og få en god lege attest der det går frem at det ikke er noen alternativer til husdyr.

Klumsen
Klumsen er offline  
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!Google Bookmark this Post!Yahoo Bookmark this Post!Live Bookmark this Post!
Svar med sitat
Gammel 12-07-2009, 17:46   #3
Reptilfreak

Medlem siden: Jul 2009
Alder: 29
Meldinger: 10
Standard

takk... vet du om dyrbutikkene i norge kan bestille fra sverige eller danmark om man har papirer på at man kan innføre?
annamaija er offline  
Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke svare på innlegg / tråder
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Lignende tråder
Tråd Tråd starter Forum Svar Siste melding
Skilpadde Viktig!! Funnet skilpadde!!! Hjelp Tangen86 Slanger, øgler og skilpadder 5 27-05-2009 12:07
hjelp. jeg vet ikke hva slags skilpadde mine er!! erdnisturtle Skilpadder 13 16-08-2007 20:54
Hjelp!!! Jeg trenger seriøst hjelp nå! Chibi Snoker 12 15-03-2007 00:30
Hjelp om info om land skilpadde turtle_guy Skilpadder 0 26-02-2007 07:32
hjelp, jeg har adoptert en skilpadde... Lissa Skilpadder 42 15-03-2006 22:19

Alle tider vises som GMT +1. Klokken er nå 09:25.