| Skilpadder Her kan du snakke med andre om skilpadder. |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: May 2009
Alder: 21
|
Jeg ønsker å bygge et terrarium til en gresk landskilpadde (testudo hermanni)..
Jeg regner med at målene blir 120-150 x 50-80 x 30-60 (l) x (b) x (h).. Men spørsmålet her er hvordan terrariet kan bygges, slik at skilpadden får det bra ![]() Jeg vil at den skl få puste, og ønsker ett glass, slik at jeg kan se den.. Jeg takker for alle tipsene jeg får, så lenge byggingen av terrariet ikke blir dyrere enn å kjøpe et.. PS: Jeg vil gjerne se bilder av terrarier som er bygd
|
|
|
|
|
|
#2 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jan 2009
Alder: 16
|
Du kan jo bygge slik: Nika's terrarieprosjekt
Eller så kan hele terraet være i glass.
|
|
|
#3 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Sep 2008
Sted: Hedmark
Alder: 28
|
Hvis du titter innen kategorien "Arbeidslogg" og "Prosjektspørsmål" på forumet her, så finner du kjempemange fine terrarier folk har bygd selv, med masse tips, bilder og erfaringer
![]() D.I.Y Gjør det selv - Reptilfreaks.no Jeg syns det var kjempemorsomt å bygge terra til min leo, og jeg kommer til å gjøre det igjen! ![]() Lykke til!
|
|
|
#4 |
|
Reptilfreak
|
Tusen takk for tipsene
|
|
|
|
|
|
#5 |
|
Reptilfreak
|
Jeg ønsker at terrariet skal ha 3 vegger + en i glass/plast.. Ønsker også å lage en fin og enkel bakgrunn..
Men vet ikke om det blir isopor, mur/steiner.. Noen forslag? Noen forslag til glass/plast-siden? Hvordan skal jeg få til underlaget? |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jun 2007
Sted: Tyskland, Bonn.
Alder: 23
|
Trenger landskildpadder terrarie med lokk og dører på egentlig? Trodde det rakk med en "binge" med en varmelampe og sånn over jeg?
Om ikke, så ville jeg bygd terrariet i sånne sponplater som har et plastikkbelegg på seg, da trenger du bare å skru de sammen, kjøre silikon i fugene og sette inn lufting og dører, voila: ferdig terrarium.
|
|
|
#7 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Nov 2008
Sted: Bergen
Alder: 35
|
jeg har iallefall fått beskjed om at skilpadder ikke må ha gjennomsiktig glass eller netting til sidene,da vil de nemlig bare ut,og blir stresset når de kan se ut men ikke komme seg dit....
en åpen kasse er nok best,med god lufting .og har de stor nok plass så vil de trives veldig godt i sin lille verden ![]() og gjerne ha ting de kan klatre litt på ,uten å ramle for langt,eller å kunne bli sittende fast mellom...spes om de havner på rygg- |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jun 2006
Sted: Norge
|
Nei, nei, nei.
Dropp glassvegg. Som tidligere nevnt blir de aller aller fleste skilpadder stresset av det, og vil prøve å fortsette å gå gjennom ruta uten stopp. Ikke bygg terrariet slik Nika har gjort det. Det har absolutt ingen hensikt. Skilpadden skal ikke kravle opp etter en fancy vegg som du synes ser fin ut. Bygg en åpen kasse (uten lokk) med fokus på stort bakkeplan. Da får du plutselig mye større muligheter for å skape et tilfredsstillende og naturlig miljø for skilpadden. |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Reptilfreak
|
Ok.. takk så mye for tipsene
Skl følge alle råd
|
|
|
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| Hjelp til terrarie bygging | Mikke86 | Terrarier | 19 | 22-04-2007 16:39 |
| Hjelp til terrarie bygging | Mikke86 | Terrarier | 3 | 08-04-2007 00:31 |
| Bygging! | Gibbs | Terrarier | 8 | 31-08-2006 14:29 |
| Terrarie bygging | Perr_i | Terrarier | 3 | 27-12-2005 05:50 |
| Bilder / bygging av terrarier | _arachna_ | Terrarier | 9 | 14-06-2004 22:10 |