| Skilpadder Her kan du snakke med andre om skilpadder. |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Sep 2008
Sted: Sarpsborg
Alder: 28
|
Som overskriften sier så ønsker jeg innspill fra noen med erfaring/kunnskap om Leopardskilpadde eller andre land skilpadder..
Var i dag innom en liten "dyrehage" like utenfor Oslo som hadde 2 stk Leopardskilpadder gående ute. Når jeg kom dit ca 1100 så regnet det og var veldig kaldt, solen komm ikke før rundt 1400. de skilpaddene hadde ikke noen varme muligheter eller noe, lå bare helt rolig i det kalde våte gresset.. overreagerer jeg eller?synes det virker veldig kaldt for dem.. Håper noen kan gi sitt innspill på dette.. MVH Junior |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Reptilfreak
|
Grenser til dyreplageri...
Leoskillpadder skal kun være ute når det er MINST 15 grader og da skal det regne. De skal ha tilgang på mat, vann og ikke minst skygge når de er ute i solen. Håper du sier ifra om du besøker dem igjen
|
|
|
#3 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Sep 2008
Sted: Sarpsborg
Alder: 28
|
tenkte jeg skulle sende dem en mail. men siden jeg ikke kan noe særlig om skilpadder så tenkte jeg og høre her først..
de har også en alligator som kun kommer ut når det er pent vær..hmmmm... da sender jeg de en mail |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Reptilfreak
|
Flott
|
|
|
#5 |
|
Junior Member
Medlem siden: Sep 2009
|
Da jeg søkte om tillatelse til å ha min leopard skilpadde måtte jeg dokumentere bl.a. at den hadde tilstrekkelig tilgang på varme. Min leopard skilpadde går løs inne i huset vårt. Den har en hule som datteren min har sydd til den med en elektrisk varmepute inni. Den har også en varmepute liggende rett utenfor hulen med en varmelampe over. All varmen blir slått av kl 20:00. Da legger den seg til å sove i hulen sin. Den går til døra ut og banker skallet mot døra hvis den vil ut. Da må jeg følge med den. Som regel går den inn igjen ganske snart. Jeg tror den store verden ute er litt skummel.
|
|
|
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| Terrarie til skilpadde! Noen som har erfaring? | ElHein | Terrarier | 17 | 30-03-2009 14:54 |
| Noen som har erfaring med denne | twinker | Reptiler | 6 | 03-02-2009 22:34 |
| Noen som har erfaring med Haplopelma lividum? | CamStatic | Taranteller | 6 | 15-09-2008 20:14 |
| Noen med erfaring med større øgler? | Adriano | De "ekstra" eksotiske herptilene | 0 | 14-05-2008 19:57 |
| Noen som har erfaring med TheSpiderShop? | powerboy | Taranteller | 20 | 05-02-2008 21:54 |