| Skilpadder Her kan du snakke med andre om skilpadder. |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Mar 2009
|
Hei. Jeg har et akvarie på ca 115 liter (L:70 B: 40 H: 30) Jeg har lenge hatt lyst på skilpadde, og tenker på å kjøpe meg en treknøl skilpadde. Er dette akvariet stort nok? hvis ja. hvor mange kan jeg ha? Vet noen hvor jeg kan få tak i denne skilpadda? har sjekkt på repti.net, men det er visst ingen for salg der.
|
|
|
|
|
|
#2 |
|
Reptilfreak
|
Ingen som har peiling på treknølskilpadde?
|
|
|
|
|
|
#3 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Sep 2005
Alder: 33
|
akvariet er for lite og er dette første gang for deg så burde du kun kjøpe 1.
Selger de i dyrebutikken i Strømstad og i nesten alle andre dyrebutikker i Sverige som har reptiler.
|
|
|
#4 | |
|
Reptilfreak
|
Sitat:
|
|
|
|
|
|
|
#5 |
|
Reptilfreak
|
de vokser fort og trenger plassen, har min i en 310 liter, brukte 150 kun de første 6 månedene.
|
|
|
#6 |
|
Reptilfreak
|
Takk for svar! Har et spørsmål til. Jeg leser så mye forskjelligt om å ha sand i akvariet. Er dette noe å anbefale? Hvis jeg skaffer meg en skilpadde vil jeg gjerne ha helt fin sand i bunnen av akvariet.
|
|
|
|
|
|
#7 |
|
Reptilfreak
|
Har hørt at enkelte typer kan svelge sanden, men har brukt sand fra stranda i flere år til min treknøl og han svelget ikke noe, men det ble ofte samlet opp en del dritt der og fikk mye sand i pumpa, ellers null prob hos meg.
|
|
|
#8 |
|
Reptilfreak
|
|
|
|
|
|
|
#9 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Nov 2008
Alder: 30
|
vokser fort og fort? de vokser vel bare omtrent 1-2 cm i året..
|
|
|
|
|
|
#10 |
|
Reptilfreak
|
Treknøl blir fort voksen i størrelse, de eter konstant og vokser kjappt under gode forhold.'
Det negative med treknølen er at han nesten blir helt sort når han er voksen, de gule pene tegningene forsvinner nesten helt...
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| Bilder av mine treknølskilpadder | Smiley | Fotoforum | 2 | 13-08-2009 14:38 |