"

Skilpadder Her kan du snakke med andre om skilpadder.

Svar

LinkBack Trådverktøy Visningsmoduser
Gammel 29-04-2009, 00:36   #1
Junior Member

Medlem siden: Apr 2009
Sted: Sørlandet en vei, bare å begynne å lete. Haha=p
Alder: 23
Meldinger: 11
Standard Gresk landskilpadde

Hei... Dette blir nok en lang tråd....
Grunnen til at jeg har meldt meg på her er pga jeg adopterte en gresk landskilpadde på ca 11år i januar, å hun har ikke hatt det så greit stakkar.... Hun hadde ikke noe terrarie, å ikke tilgang til uv lampe eller varmelampe, ikke fikk hun kalk heller... Å som mat fikk hun billig kattemat....

Nå bor hun i et hjemmelaga åpent terrarie som er 180*60* 30 (ca) i høyden, hun har en uv lampe og en varme lampe, et eget hus som hun sover i som det er høy i.
Hun får kalk over maten annen hver dag og vitaminer 2 ganger 1 uken.

Jeg bader henne i en balje en gang i uken, å bli spraya med vann flaske, det digger hun!=)

Nå som sommeren nærmer seg tar jeg henne med ut i hagen når det er fint vær så hun få strekke på beina sine å da koser hun seg så atte!=) Jeg har ikke fått tak i en uteinheining til henne, så hun går foreløpig bare rundt i hagen under oppsyn, ( skilpadder kan gå veldig fort hvis de føler for det, tro meg) =p

I vinter fikk hun mest hjerte og ruccola salat.

Men nå som det grønne har begynt å spire får hun løvetann, kløver og skvallerkål.
Jeg skal også så så romano, salat, frise` salat og vill sikori (disse 3 er noe jeg har bestilt på nettet)
Også skal jeg kjøpe hibiskus blomst, som jeg skal ha i terrarie, også kaktus fiken.
Som underlag begynte jeg med bark, men det støva så,
Så frem til nå har jeg brukt torv, men det støver jo noe enormt!
Vet noen om en type jord jeg kan bruke, som jeg blander med sand som ikke støver så sinnsykt?

Å kan noen hjelpe meg med hvordan jeg kan pynte opp i terrariet, dvs stein, busker osv.....
Syns det er så kjedelig der, muligens bryr ikke padda seg om det men, vil at det skal se fint ut....=p

Å gjør jeg god nok jobb til for skilpadda mi?

Vil at hun skal ha det godt, hun ble jo ikke behandla så veldig bra der hun bodde før...
Håper på raskt svar!

Mvh Ronja=)
Ronja er offline  
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!Google Bookmark this Post!Yahoo Bookmark this Post!Live Bookmark this Post!
Svar med sitat
Gammel 29-04-2009, 10:37   #2
Reptilfreak

Medlem siden: Sep 2008
Sted: Stavanger
Meldinger: 41
Standard

Flott at noen vil ta seg skikkelig av henne! Legg gjerne inn bilder!
Jeg har også en gresk skilpadde og lurer på hvilket underlag som er best, så jeg skal følge med denne tråden

Tror også at vår padde ikke har fått skikkelig stell, skallet har litt "pyramider" og "bulker", men ellers virker hun frisk og rask. I vinter fikk hun utbløtt tørrfor (Exo-Terra) og hjertesalat, av og til litt revet gulrot i tørrforet. Prøvde med et annet tørrfor tidligere, husker ikke navnet, men det var ikke så populært uten andre blader eller grønnsaker blandet inn. Nå på våren plukker vi løvetann og annet ugress og gir litt tørrfor. Hun har også en skål med vann, men drikker sjelden. Vi bader henne en gang i uka omtrent.

I kassen er det miljøstrø og trespon på toppen, men vet som sagt ikke om det er det beste. Vi har plukket runde steiner på stranda og plassert i kassen sammen med en stor trerot som hun kan klatre i. Det var også en hit med en liggende blomsterpotte, hun kryper inn i den om natta og ellers når det skal soves.

Nå flytter vi til et hus med en liten hageflekk, det blir nok bra for henne om sommeren.
roffe er offline  
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!Google Bookmark this Post!Yahoo Bookmark this Post!Live Bookmark this Post!
Svar med sitat
Gammel 29-04-2009, 16:28   #3
Junior Member

Standard

Hvis jeg klarer å legge inn bilder så skal jeg gjøre det, Data greier er liksom ikke helt min greie=p hehe.
Takk for svar forresten!=)
Tørr fo`r liker hun ikke, bortsett fra at den lille lurinhen har det med å kante mat skåla til katten min hvis jeg snur meg vekk et like øyeblikk, noe som ikke er helt bra for henne, selv om katta mi får bra for, å ikke et billig merkevare, tøyse padda=p
Ronja er offline  
Svar med sitat
Gammel 29-04-2009, 16:50   #4
Junior Member

Standard

Ronja er offline  
Svar med sitat
Gammel 29-04-2009, 16:52   #5
Junior Member

Standard

Hvordan legger man inn bilder egentlig? haha=p
Ronja er offline  
Svar med sitat
Gammel 29-04-2009, 17:57   #6
Reptilfreak

Devilizer sin avatar

Sted: Hedmark
Alder: 28
Meldinger: 1,155
Blog Entries: 4
Standard

Velkommen til reptilfreaks

Det er igrunn 2 måter du kan gjøre dette på.
Det hele spørs om du vil ha bildene dine på reptilfreaks album eller ikke.

Den ene er å bruke sider som photobucket.com eller imageshack.us (for å nevne 2 av 100), og så linke til bildet når du skriver innlegg på forumet ved å klikke på "bilde-knappen" ovenfor tekstfeltet

Den andre metoden er å klikke på "min side" øverst til høyre her på reptilfreaks,

klikke på "bilder & album" på listen på venstresiden, lage deg et nytt album og legge opp bilder der.

Deretter legge til bilder i innlegget ditt ved å klikke "insert" på høyresiden når du skriver innlegg (under smiley-trynene) Da får du opp alle bildene du har i reptilfreaks-albumene dine

Håper det forklarte litt

Poecilotheria-fan!
Devilizer er offline  
Svar med sitat
Gammel 29-04-2009, 20:04   #7
Junior Member

Standard

Dæven... Jeg tror sannelig jeg fikk til å legge ut bilder gitt!
Men internetten min å jeg er ikke særlig gode venner så den forsvinner i ny å ne, å det gjorde selvfølgelig sånn at jeg med min gullfisk hukommelse glemte passordet her sånn ca 5 ganger før jeg faktisk tok til vett å skrive det ned.... hehe....
Ronja er offline  
Svar med sitat
Gammel 29-04-2009, 21:11   #8
Reptilfreak

Devilizer sin avatar

Sted: Hedmark
Alder: 28
Meldinger: 1,155
Blog Entries: 4
Standard

Kjempefin padde

Poecilotheria-fan!
Devilizer er offline  
Svar med sitat
Gammel 29-04-2009, 21:27   #9
Junior Member

Standard

Takk så mye, ja hun er nydelig
Ronja er offline  
Svar med sitat
Gammel 09-05-2009, 20:42   #10
Junior Member

Standard

Er ikke helt inni det her enda...=p
Jeg kjøpte miljø strø til skilpadda mi på mandag, men tror ikke hun liker det noe særlig, for hun har så å si vært inni huset sittn siden jeg skifta på det.... Tøyse jenta....=p
Ronja er offline  
Svar med sitat
Svar

Emner
gresk landskilpadde

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke svare på innlegg / tråder
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Lignende tråder
Tråd Tråd starter Forum Svar Siste melding
Gresk/Russisk Landskilpadde Steel Skilpadder 12 29-01-2012 14:32
Testudo hermanni - Gresk Landskilpadde ElHein Skilpaddefakta 0 04-04-2009 12:07
Lite problem med landskilpadden min. (Gresk Landskilpadde) vanity Skilpadder 5 06-10-2007 21:02
Gresk landskilpadde skorpy Skilpadder 3 29-01-2007 01:23
Gresk Landskildpadde ?? the2mat Skilpadder 5 28-01-2007 23:55

Alle tider vises som GMT +1. Klokken er nå 09:22.