"
Gammel 20-04-2009, 14:38   #1
Reptilfreak

Proxor sin avatar

Medlem siden: Apr 2009
Sted: Sogn og Fjordane
Alder: 28
Meldinger: 219
Standard repti glo 2 brukandes?

Hei, kjenner en som skal kvitte seg med 2 terrapin skilpadder red eared slider tror eg det er, hann og ho, skal ta bilde og få det bekreftet når eg har fått dem i hus, og ja eg vet det er ulovli i norge om dem ikke er tatt in før 1977 eller alergi osv så trenger ikke noe leksjon i dette..
Bare lurte på ang ditta uv lyset om Lysrør: Repti glo 2.0 20w kan brukes? og er varmelampe i tilleg ein stor nødvendighet? eller vil lysrøret i seg selv avgi nokk varme? og finnes det varmepære i lysrør eller bare lyspære?
Proxor er offline  
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!Google Bookmark this Post!Yahoo Bookmark this Post!Live Bookmark this Post!
Svar med sitat
Gammel 20-04-2009, 15:17   #2
Reptilfreak

Pekken sin avatar

Medlem siden: Sep 2005
Alder: 33
Meldinger: 488
Standard

vil anbefale deg å heller gå for en repti glow med høyere %, får opp til 10, trur jeg har 8.0 til padda mi.

Ikke hørt om varmelysrør, bruker kun pærer her, men om du trenger det kommer jo ann på luft tempen over vann, er så klart best med en spot som gir 30 ++ grader på et sted, slik at padda kan begrense selv om den vil ligge der eller i et svalere omeråde.

Pekken er offline  
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!Google Bookmark this Post!Yahoo Bookmark this Post!Live Bookmark this Post!
Svar med sitat
Gammel 20-04-2009, 23:42   #3
Reptilfreak

Proxor sin avatar

Medlem siden: Apr 2009
Sted: Sogn og Fjordane
Alder: 28
Meldinger: 219
Standard

okey, har fått dem i hus nå vertfall, har sett den ene svømte forran den andre og holdt begge frem labbene framover og vibrerte dem forran ansikte til den andre, eg synest og huska og ha sett dette på tv men va betydde det? parringslek eller noe sån?
skal se om eg får tatt noe bilde av dem imorra

og ang ledninger hvordan er det med det? biter dem på dei? fordi har ei fluval 4 invendig filter pumpe og den går akuratt under vann så er ikke vanskeli for dem og komme til ledningen som går ned til den om dem vil. varmekolben har eg gjemt vesidenav filtere inni hjørnet slik at dem ikke kommer til.
Proxor er offline  
Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke svare på innlegg / tråder
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Lignende tråder
Tråd Tråd starter Forum Svar Siste melding
repti glo alice3656 Skilpadder 12 10-07-2008 09:53

Alle tider vises som GMT +1. Klokken er nå 09:21.