| Skilpadder Her kan du snakke med andre om skilpadder. |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 |
|
Junior Member
Medlem siden: Apr 2009
Sted: Ålesund
|
Heisann!
Er ikke så veldig gammel, men skilpadder interesserer meg veldig og jeg får kaaansje (merkelig nok) en av mamma og pappa ![]() Men det er prob; Verken jeg, mine søsken eller foreldre er allergiske. må man være det får å ha skilpadde??? Eller kan man få uansett? |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Oct 2008
Sted: Buskerud
|
Ja desverre må man ha legeattest (bevis) på at man er allergisk mot pelsdyr for å få dispansasjonspapir på skilpadde.
Men man kan jo også smugle inn, men da må man ha det bak øret at hvis man blir tatt så blir dyret avlivet og dere får en stor bot. |
|
|
|
|
|
#3 | |
|
Junior Member
|
Sitat:
Takk for svaret, da:')
|
|
|
|
|
|
|
#4 |
|
Junior Member
|
Noen som hvet om det blir lovlig med skilpadde uten å være allergisk ??
|
|
|
|
|
|
#5 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jan 2009
Alder: 16
|
Du kan prøve med en annen grunn, f.eks at noen/du ikke kan gå tur med dyr pga, sykdom... eller noe annet, men hvis alle i familien din er helt "friske" så tviler jeg på at du/dere får tilatelse.
Jeg sendte min søknad, men jeg og pappa er allergiske så, og vi fikk godkjent den.
|
|
|
#6 |
|
Junior Member
|
hmm, tnx for svaret
skal bli spennende å få vite va jeg får ![]() ![]() Blir d låvlig m skilpadde i norge uten å være allergiker noen gang??? |
|
|
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| Du skal ikke stjele, SPESSIELT ikke Brachypelma smithi! | _Nagash_ | Lover og regler | 12 | 06-03-2009 18:53 |
| hjelp!ikke bra ikke bra. | anarkist | Knelere | 3 | 31-12-2007 15:32 |
| Er ikke denne tøff, da vet ikke jeg ;) | _Nagash_ | Taranteller | 8 | 29-06-2007 22:44 |
| spiser ikke eller drikker ikke... | badmann | Skorpioner | 2 | 30-12-2005 18:47 |