| Skilpadder Her kan du snakke med andre om skilpadder. |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Dec 2008
Sted: Nordland.
Alder: 20
|
Halla, folkens! Da var det på tide med min vanlige runde med seksti kjappe! Håper det er en del byråkrater her ute som kan være behjelpelige! Jeg fyller i dette øyeblikk ut de nødvendige søknadene for å kunne muligens få lov til å holde skilpadder! Jeg har sett meg ut tre nydelige Chinemys reevesii som er fire år gamle. På søknaden har jeg fylt ut disse navnene, men jeg leser så at jeg må spørre Dirnat dersom det gjelder andre skilpaddearter enn landskilpadder! Er det noen som har peiling på om jeg skal henvende meg til Dirnat eller Mattilsynet i dette øyeblikk? Det hadde vært greit om alt av papirarbeid hadde vært i orden innen en måned! Håper på svar!
<33 Sist endret av sveinjo; 09-02-2009 kl 18:07. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
-
Admin
Medlem siden: Apr 2004
Sted: Oslo
|
Sumpskilpadder får du nok dessverre ikke dispensasjon til. Ettersom disse svømmer i vann forurenset av egen avføring er også smittefaren (salmonella) forbundet med disse betraktelig større enn hos landskilpadder.
|
|
|
#3 |
|
Reptilfreak
|
Huhei, dette var et skuffende svar!
|
|
|
|
|
|
#4 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Sep 2005
Alder: 33
|
Da anbefaler jeg deg å vente litt ettersom det muligens blir en lovendring ganske snart...
|
|
|
#5 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jun 2008
Sted: Østlandet
Alder: 29
|
Sumpskilpadder er vel ikke med på listen over de som muligens blir lovlige da... Og det også på bakgrunn av det DanFekar sier. Stor smittefare i forbindelse med disse krypene...
You must break it down to build it up. Repairment is no use. Sist endret av sveinjo; 09-02-2009 kl 18:08. |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Reptilfreak
|
Snakka med DirNat i dag, og de sa det kunne virke som om de hadde gitt slike tillatelser før! Det blir spennende å se hva svaret blir, men jeg håper på positivt! Forventer ikke så mye, da! Hvilken art synes dere jeg burde gå til anskaffelse av dersom det ikke blir et ja?
|
|
|
|
|
|
#7 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Sep 2005
Alder: 33
|
kan varmt anbefale Chinemys reevesii.
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| Hva kan man ha i et akvarium? | Sebastian | Terrarier | 18 | 20-02-2012 15:10 |
| Leo Gekko vekt. Veide mine og har spørsmål... | Evenruden | Helse og sykdommer hos reptiler | 3 | 07-09-2008 21:10 |
| hva driver mine skilpadder med??? | erdnisturtle | Skilpadder | 4 | 26-10-2007 19:42 |
| Selvbygging av terrarium/akvarium. | Halgeir | Terrarier | 2 | 28-10-2006 08:59 |