"

Reptilfreaks.no > Herptiler (reptiler og amfibier) > Reptiler > Skilpadder Mine spørsmål til skilpadder! (papirarbeid, akvarium osv!)

Skilpadder Her kan du snakke med andre om skilpadder.

Svar

LinkBack Trådverktøy Visningsmoduser
Gammel 08-02-2009, 23:13   #1
Reptilfreak

ElHein sin avatar

Medlem siden: Dec 2008
Sted: Nordland.
Alder: 20
Meldinger: 218
Blog Entries: 8
Standard Mine spørsmål til skilpadder! (papirarbeid, akvarium osv!)

Halla, folkens! Da var det på tide med min vanlige runde med seksti kjappe! Håper det er en del byråkrater her ute som kan være behjelpelige! Jeg fyller i dette øyeblikk ut de nødvendige søknadene for å kunne muligens få lov til å holde skilpadder! Jeg har sett meg ut tre nydelige Chinemys reevesii som er fire år gamle. På søknaden har jeg fylt ut disse navnene, men jeg leser så at jeg må spørre Dirnat dersom det gjelder andre skilpaddearter enn landskilpadder! Er det noen som har peiling på om jeg skal henvende meg til Dirnat eller Mattilsynet i dette øyeblikk? Det hadde vært greit om alt av papirarbeid hadde vært i orden innen en måned! Håper på svar!
<33

Sist endret av sveinjo; 09-02-2009 kl 18:07.
ElHein er offline  
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!Google Bookmark this Post!Yahoo Bookmark this Post!Live Bookmark this Post!
Svar med sitat
Gammel 08-02-2009, 23:25   #2
-
Admin

DanFekar sin avatar

Medlem siden: Apr 2004
Sted: Oslo
Meldinger: 1,532
Tilbakemeldinger kjøp/ salg: 100% (4)
Standard

Sumpskilpadder får du nok dessverre ikke dispensasjon til. Ettersom disse svømmer i vann forurenset av egen avføring er også smittefaren (salmonella) forbundet med disse betraktelig større enn hos landskilpadder.
Svar med sitat
Gammel 08-02-2009, 23:47   #3
Reptilfreak

ElHein sin avatar

Standard

Huhei, dette var et skuffende svar! Da blir det vel heller lite til den handelen? Kan du eller andre anbefale en passende skilpadde? Du skjønner, jeg er aller helst glad i den akvatiske sorten! Men jeg setter ingen grenser! Er det noen mulighet å gå rundt loven på, tror du?
ElHein er offline  
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!Google Bookmark this Post!Yahoo Bookmark this Post!Live Bookmark this Post!
Svar med sitat
Gammel 09-02-2009, 14:24   #4
Reptilfreak

Pekken sin avatar

Medlem siden: Sep 2005
Alder: 33
Meldinger: 488
Standard

Da anbefaler jeg deg å vente litt ettersom det muligens blir en lovendring ganske snart...

Pekken er offline  
Svar med sitat
Gammel 09-02-2009, 15:33   #5
Reptilfreak

Kiwi sin avatar

Medlem siden: Jun 2008
Sted: Østlandet
Alder: 29
Meldinger: 590
Blog Entries: 1
Standard

Sumpskilpadder er vel ikke med på listen over de som muligens blir lovlige da... Og det også på bakgrunn av det DanFekar sier. Stor smittefare i forbindelse med disse krypene...

Sist endret av sveinjo; 09-02-2009 kl 18:08.
Kiwi er offline  
Svar med sitat
Gammel 09-02-2009, 16:32   #6
Reptilfreak

ElHein sin avatar

Standard

Snakka med DirNat i dag, og de sa det kunne virke som om de hadde gitt slike tillatelser før! Det blir spennende å se hva svaret blir, men jeg håper på positivt! Forventer ikke så mye, da! Hvilken art synes dere jeg burde gå til anskaffelse av dersom det ikke blir et ja?
ElHein er offline  
Svar med sitat
Gammel 09-02-2009, 16:42   #7
Reptilfreak

Pekken sin avatar

Medlem siden: Sep 2005
Alder: 33
Meldinger: 488
Standard

kan varmt anbefale Chinemys reevesii.

Pekken er offline  
Svar med sitat
Gammel 09-02-2009, 17:20   #8
Reptilfreak

ElHein sin avatar

Standard

Du har rett i dette! De er virkelig noen nydelige skapninger... Regler og regler for alt på alt. Huff og huff!
ElHein er offline  
Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke svare på innlegg / tråder
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Lignende tråder
Tråd Tråd starter Forum Svar Siste melding
Hva kan man ha i et akvarium? Sebastian Terrarier 18 20-02-2012 15:10
Leo Gekko vekt. Veide mine og har spørsmål... Evenruden Helse og sykdommer hos reptiler 3 07-09-2008 21:10
hva driver mine skilpadder med??? erdnisturtle Skilpadder 4 26-10-2007 19:42
Selvbygging av terrarium/akvarium. Halgeir Terrarier 2 28-10-2006 08:59

Alle tider vises som GMT +1. Klokken er nå 09:17.