| Skilpadder Her kan du snakke med andre om skilpadder. |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 |
|
Junior Member
Medlem siden: Jan 2009
Alder: 25
|
Hei hei!
Jeg jobber i dyrebutikk, og fikk i dag høre om to rødørede terrapinere som visstnok kunne gå ut av skallet sitt flere ganger om dagen. Såvidt jeg vet så er dette langt fra normalt, og jeg må si jeg ble bekymret... Er det noen som vet hva dette kan skyldes? Kan de leve slik....? Jeg tenker kanskje langvarig alvorlig mangeltilstand, eller infeksjon eller.... ? Eieren av disse to var helt ubekymret og hadde fortalt min kunde (som ønsker å overta de to) at dette hadde de gjort i mange år og det var helt vanlig... Beklager hvis det ligger svar på lignende innlegg et sted, fant det isåfall ikke i farten og trenger råd snarest. På forhånd takk til alle som vil svare =) Vennlig hilsen nytt medlem, Gia =) |
|
|
|
|
|
#2 |
|
-
Admin
Medlem siden: Apr 2004
Sted: Oslo
|
Dette er nok en god skrøne Skallet er nemlig sammenvokst med ryggvirvlene og ribbeina på oversiden, og med kragebeinet på undersiden. En terrapin ute av skallet sitt er en død terrapin
Retningslinjer for forumet Sist endret av DanFekar; 16-01-2009 kl 23:10. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Junior Member
|
Det var det jeg trodde også, jeg ble ganske sjokka og trodde først ikke på det jeg hørte! Men jeg ringte min sjef, som sa hun hadde hørt om det tidligere? At det kunnne skyldes feks ekstrem benskjørhet som gjorde at det løsnet....
|
|
|
|
|
|
#4 |
|
-
Admin
Medlem siden: Apr 2004
Sted: Oslo
|
Det ytterste laget på enkeltplatene kan løsne og falle av (det er slik skallet vokser og fornyer seg), men det er ikke fysisk mulig for skilpadden å forlate skallet i levende tilstand.
Høres ut som om noen har misforstått noe ja
|
|
|
#5 |
|
Junior Member
|
Ok, tusen takk for svar. Da har jeg altså ikke tatt feil all den tid jeg påståelig har ment at de to er uadskillelige =) Jeg ble helt satt ut når jeg hørte om dette i dag, tenkte jeg måtte sjekke litt.. kunne være det fantes en slik tilstand. Da må det være en misforståele ute og gå et sted.
Igjen, takk for beroligende svar. |
|
|
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| Flekker på skallet? | aceman | Skilpadder | 5 | 25-03-2009 10:47 |
| Slik spinner edderkoppen nettet sitt i verdensrommet | duefjes | Ekte edderkopper | 1 | 02-12-2008 15:43 |
| hjelp snik er blitt for stor for terrarie sitt. | milo | Helse og sykdommer hos reptiler | 2 | 23-09-2008 20:22 |
| hull i skallet | Kris10an94 | Taranteller | 6 | 23-02-2008 16:26 |
| Redd for nettet sitt! | Spiderce | Taranteller | 14 | 29-03-2007 10:50 |