| Skilpadder Her kan du snakke med andre om skilpadder. |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Mar 2008
|
Hei!
Lurte veldig på når deres skilpadde går i dvale? Om de er ferdig allerede eller noe slikt.... Min har vist ikke lyst, matlysten har egentlig stiget og hun er mere i aktivitet! og vekta stiger like mye som før... Godt Nytt År
|
|
|
|
|
|
#2 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Sep 2008
Sted: Stavanger
|
Padda vår er våken og hun ser ut til å ha det bra... Tok ikke sjansen på dvale siden vi ikke har hatt henne så lenge og ikke vet helt hvordan vi skal gjøre det tryggest mulig. Har bare fortsatt å ha på lys og varme og gitt henne mat.
|
|
|
|
|
|
#3 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Apr 2008
Sted: Oslo
|
Vi har ikke forandret noen ting, vi.
|
|
|
#4 |
|
Reptilfreak
|
Det hender at hun ikke gidder å gjøre noe hele dagen, bare ligger inni skallet sitt under varmelampa. men det er kanskje bare å forvente nå på vinteren. Det skjer ca. hver 3. dag. Vet jo ikke om hun er vant til å gå i dvale, men det er visstnok ingen direkte fare med det? At de ikke dvaler, mener jeg.
|
|
|
|
|
|
#5 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Feb 2008
Sted: Bergen
|
Nå er det ikke mange arter skilpadder som direkte dvaler, de går mer inn i en slumremodus, det er 2 helt forskjellige ting. men att de roer ned aktiviteten på vinterstid og spiser mindre er helt normalt. Dyrene merker vinteren på kroppen selv om de har ellers normale temperaturer i terraet sitt.
Regner med det er landskilpadde du har?Vilken art har du der? |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Reptilfreak
|
|
|
|
|
|
|
#7 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Mar 2008
|
jeg har en russer
|
|
|
|
|
|
#8 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jun 2006
Sted: Norge
|
Min har ikke vært i dvale, men er mye mindre aktiv og sover mer om vinteren. I forrige uke våkna hun derimot og nå er det fullt kjør ved mat og vannskåla og hu graver egghull i øst og vest
Våren har visst tikket inn i knollen hennes
|
|
|
|
|
|
#9 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Sep 2005
Alder: 33
|
har både russere og greker, dvale er veldig viktig om padden har laggt egg samme året, da trenger hun dvale for å hvile ut, ellers kan levetiden hennes forkortes.
Ellers om egglegging ikke er tilfelle og man ikke legger dem i dvale så trenger de mer ro på vinterhalvåret. Jeg pleier da å la de være mer i ro og ikke bade de så ofte eller ta de ut av kassa si.
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| Dvale??? | Lailande | Taranteller | 5 | 28-12-2008 16:53 |
| Hvilken art er disse skilpaddene? | Elraj | Skilpadder | 25 | 02-05-2008 12:44 |
| Dvale | Gibbs | Småprat | 3 | 15-04-2007 19:36 |
| de nyvakna skilpaddene, rase, art????? | ozzy | Skilpadder | 13 | 09-11-2006 09:32 |