| Skilpadder Her kan du snakke med andre om skilpadder. |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Nov 2008
Sted: hjemme
Alder: 29
|
har dere laget noe spessielt over akvariet for utlufting?
siden skilpadden skal ha det så varmt fordamper en del vann ut av karet og dette seg i vegger og ellers i leiligheten og det oppstår mugg eller sopp osv. er det noen som har en lur løysning på det problemet. vil jo ikkje ødelegge leilighet og helse for at han skal ha det varmt og fint... eller vi må sette akvariet inn i ei bod med mye lufting men der er ikkje så mykje folk så det ønsker jeg egentlig ikke.. noen med ideer?
|
|
|
#2 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Nov 2006
Sted: Østfold
Alder: 21
|
hei! da jeg hadde terapiner for en stund siden, så hadde vi hele toppen åpen (325 liters akvarie).
lys vi brukte var 4x 50w halogenspottere, pluss uv pære over solestedet. vi merket ikke noe til mugg og sånt tull i huset, men luftfuktigheta blei såklart høyere, men det er bare godt men noen ting man kan bruke, er jo toppglass på akvariet, på min 325 liter, var det 3 biter med glass, regner med at det er noe slikt md akvarie ditt også, vis det er det, så kan man jo ta vekk det ene glasset der evt varmelampa er.. Mvh Robin
|
|
|
#3 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Aug 2008
Sted: Akershus
Alder: 32
|
Hei!
Du kan også bruke slike avfuktere som du får kjøpt på Biltema, vi har to slike stående i huset og de funker som bare det. Må tømmes for vann jevnlig. |
|
|
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| Bildene er for store til å legges inn..? | Adriano | Hjelp! | 26 | 02-05-2008 21:03 |
| For til store å små tarantellaer og skorpioner ??? | prøvekanin | Fôrdyr | 2 | 26-08-2007 11:14 |
| det "Store" prosjektet har begynnt! | Androctonus | Småprat | 16 | 25-06-2007 13:50 |
| Store edderkopper | MadMats | Fôrdyr | 8 | 06-01-2005 14:20 |