| Skilpadder Her kan du snakke med andre om skilpadder. |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Nov 2008
Alder: 22
|
Hei,
Jeg har 2 små rød-ørede terrapiner som er ca 5cm over skallet. det jeg lurte på er hvor mye mat de skal ha, antall pellets, gram osv. leste på Norsk Herpetologisk Forening at de skal ha mat hver da når de er så små, men finner ikke noe om hvor mye de skal ha hver dag? har brukt å gi dem en pellets hver og en eller 2 gammarus (tørkede små reke lignende). Den minste av de, hu-kjønnet har ikke spist pelletsene, men spiser gammarusene som de var vant til å få i det andre hjemmet de hadde. samtidig lurer jeg på om det er normalt at de har sine ``faste`` plasser i akvariet, for de holder til på hver sin faste plass hele tiden og jeg har sett de på land bare 2 ganger (fikk de på mandag). |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Apr 2008
Sted: Oslo
|
Jeg ville mate en babysumpskilpadde 1 til 2 ganger om dagen hver dag. Jeg ville gi den mat til den ble mett. Pellets er grei mat bare det er pellets for babysumpskilpadder. Det kan hende at det tar litt tid før de tar pellets hvis de ikke er vant til dem. Ang. faste plasser, det hadde vært fint om du postet et bilde med oppsettet ditt. De trenger tid til å adaptere seg til nytt miljø. Det pleier å ordne seg.
|
|
|
#3 | |
|
Reptilfreak
Alder: 22
|
Sitat:
|
|
|
|
|
|
|
#4 |
|
Reptilfreak
Sted: hjemme
Alder: 29
|
då he ej såtte opp litt bilde ta akvariet mitt og da (skjemmes)
men husk!!!! det er under bearbeiding!!!!! hehe
|
![]() |
| Emner |
| rød-øret terrapin, skilpadde, sumpskilpadde |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| Sumpskilpadde, gul øret, hvor mye mat? | Stephan R.S | Skilpadder | 3 | 05-01-2008 11:46 |
| Hjelp, Gapende gul øret terrapin??? | Speedy | Skilpadder | 3 | 14-03-2007 18:27 |
| mat til en rød øret terrapin | Kristin2 | Skilpadder | 7 | 21-11-2006 19:41 |
| Er dette rød øret terrapin?? | Barbro | Skilpadder | 3 | 16-10-2006 14:04 |