|
|
#1 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Aug 2009
Sted: Akershus
Alder: 23
|
Da har jeg fått i hus de to salamandrene. Det gikk litt fortere enn jeg hadde planlagt, ettersom selger måtte ha de unna fort som mulig.
Intill jeg får finni ut eksakt hva de skal bo i, så bor de i en diger plastdunk fra clas olson som jeg har bygd inn lufterister i. Der har de masse vann å boltre seg i, og en del røtter å klatre opp på.. Men over til spørsmålet mitt. Min kjære kom hjem i går etter handle tur og hadde kjøpt med seg mat til salamandrene. Siden sportsbutikken ikke hadde meitemark, så ble det maggot. Men han kom hjem med rosa maggot. Er de farlige å gi til salamandrene? Innbiller meg at de er dytta i noen stoffer for å få dem rosa. Han kunne også kjøpt hvite (forundrer meg at han ikke gjorde det i stedet for) Er de hvite ufarlige å fore dem med? Edit: står ikke no info på boksen annet enn at det er maggot og at det er 250stk i boksen.
|
|
|
#2 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Feb 2008
Sted: Øst-Norge, Oslo
Alder: 21
|
Gratulerer!
Stilig. Vet ikke helt med disse mark-greiene, men er det ikke noe informasjon på buttikens nettsider eller dersom du søker opp navnet på varen (dersom det er noe annet enn "maggot" da)? Kan jo hende de bare har spist noe ekstra fargerik mat (slik som man gjorde med fisker før man fikk fremstilt slikt i labs) eller at de bare er en fargevariant :S Uansett; Har du bilder?
|
|
|
#3 | |
|
Reptilfreak
|
Sitat:
Et par bilder: "hvor var det nå det blei av den maggoten??" ![]() "Der var den ja. Nå skal jeg stå med nesa inntil den og bare glo, før jeg til slutt tar tak i den og fillerister den, så den skal dø" ![]()
|
|
|
|
#4 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Nov 2008
Sted: Oslo
|
Røde maggot er bare hvite som blir gitt rød mat for å få de rosa! Har jobbet på lageret ha or maggotene kommer fra
|
|
|
|
|
|
#5 | |
|
Reptilfreak
|
Sitat:
|
|
|
|
#6 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Nov 2008
|
nei altså jeg har hørt at maggots tåler magesyre og slikt fordi de er lager for å spise på kadavere så ryktet er at hvis dyret ikke tygger de så kan de spise seg ut av magen på dyret. MEN dette er bare rykter jeg har hørt og det gikk helt fint med mine husgekkoer som fikk maggots
|
|
|
|
|
|
#7 | |
|
Reptilfreak
|
Sitat:
![]() Får håpe det bare er rykte.. Nå er salamandrene ganske flinke på å filleriste dem og jeg vil tru at de er døde når de kommer ned i magen. Får håpe det i alle fall..
|
|
|
|
#8 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Oct 2007
|
Du kan evt. knuse hue dems og riste med en pinsett eller noe
![]() Grattiss, veldig fett =)
|
|
|
|
#9 | |
|
Reptilfreak
|
Sitat:
![]() Takker, ja det er noen artige krabater
|
|
|
|
#10 | |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Feb 2008
Sted: Øst-Norge, Oslo
Alder: 21
|
Sitat:
Dersom det er snakk om samme type maggot som de man bruker i medisinsk sammenheng på sår der man ønsker å fjerne dødt hudvev (brannskader o.l.?), så sliter jeg med å tro at de kan spise seg gjennom et dyr.. De brukes jo nettopp fordi de KUN spiser dødt vev, og ikke rører noe annet. Og en annen ting er om de tåler litt magesyre når de spiser rundt på et dyr, men en annen ting er jo påkjenningen å faktisk bli spist, og måtte oppholde seg i en magesekk full av utelukkende magesyre.. Har aldri sett et bilde eller noe film av et dyr som er bitt spist opp fra innsiden av denne typen dyr, og jeg har sett litt for mye på Animal Planet ^^, Men kan jo veldig godt hende jeg tar feil, hva slags markesak dette er vites jo ikke i tråden..
|
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|