|
|
#1 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Aug 2008
Sted: Telemark
Alder: 21
|
Kjæresten og jeg var og grilla i skogen med bikkjene, var fortsatt en god del dyp snø, og midt i stien lå det en liten salamander.
Den virka som den hadde liggi der en stund for den var iskald og vi trodde den var død, men etter å ha fått litt kropssvarme fra hånden min kanskje, så kunne vi se pusten kom mer tilbake, og vi bestemte oss for å ta vare på den frem til snøen smelter for så og slippe den ut der vi fant den, så bare lurer på hvordan vi kan gjøre oppholdet den sis best mulig ? ![]() Den var ca 7-8 cm, så tror nok det er en liten salamander, men jeg fant ikke så altfor mye , kanskje noen her har erfaring med dem og kan fortelle litt?
|
|
|
|
|
|
#2 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jun 2006
Sted: Asker
Alder: 34
|
Du burde nok ha latt den være i fred.
Den skal være kald når det er kaldt ute. Men har du gitt den varme nå, og så slepper den rett ut i snøen kan den dø pga varmeforskjeller. Hva med å legge den på et tørt sted ute i solsteken, og så la den være i fred. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Reptilfreak
|
Tanken var god. Men som shelob sa bør den få være i fred. Det er meningen at de skal være kalde om vinteren, er på en måte en svak dvale.
|
|
|
#4 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Sep 2005
Alder: 33
|
for ikke å nevne at dette er faktisk ulovlig, på lik nivå som å holde en slange...
|
|
|
#5 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Aug 2008
Sted: Telemark
Alder: 21
|
Hehe, ja vi slapp den ut igjen der vi fant den , i og med at shelob sa det var det beste og gjøre.
![]() Takk for svar, var kanskje dumt av oss og ta den med men følte det var det rette og gjøre, i tilfelle den ikke hadde det så bra, og heller forhøre oss her.
|
|
|
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||