|
|
#1 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Aug 2008
Alder: 36
|
eg har 4 ildbuksalamnere i et 250 l kar gående
2 hanner og 2 hoer har hatt dei i snart et år nå. det eg lurer på er hvor lang tid bruker eggene å klekkes... fikk et egg her den 050309 hehe har ikke hatt eg på dei før som eg har sett. ellers mater eg me frosne mygglarver og tetra cichlid sticks. dette funker veldigt fint. har ikke varmekolbe vannet holder 18-21 pga lyset. men kan du gi noen tips på god mat til dei utenom d eg bruker og nyttig info om eggene.
|
|
|
|
|
|
#2 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Dec 2008
|
Hei du.
Så moro at du har fått egg. Eggene klekkes etter 10-14 dager om de er befruktet. Det lønner seg å ta bladene som eggene sitter på, ut og over i et eget akvarie. Foreldrene spiser ofte yngelen. (selv om det kan gå bra i visse tilfeller.) Sett i gang å avle mickroworms. yngelen spiser kun levende i begynnelsen. Etter noen uker kan de lære seg å spise mygglarver. Men bananfluer er et must når de blir større. Når de mister gjellene og går på land, så spiser de kun levende. Dette er viktig!! Om de ikke har tilgang på bananfluer så dør de faktisk. De spiser ikke dødt når de er så små. I tillegg går de på land i flere mnd når de har sluppet gjellene så de er avhengig av MASSE levende mat og fuktighet for å overleve. . Bare spør om det er noe mer du lurer på
|
|
|
|
|
|
#3 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Aug 2008
Alder: 36
|
hei lailande... har fått tre egg nå har tatt dei over for seg selv nå....
men microworms e eg usikker på hva er og hvordan man avler frem... .hjelper du meg med litt info? takker.... |
|
|
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| Fire belly Newt (ildbuk salamander) | ThomasA | Frosker | 18 | 25-05-2008 23:36 |
| Ildbuk salamander som ikke vil spise melorm | BBAndersen | Fôrdyr | 7 | 01-12-2007 10:41 |
| Ildbuk Salamander - nybegynner trenger hjelp! | tigermamma | Salamandere | 13 | 24-09-2007 22:15 |
| Salamander?? | Chibi | Salamandere | 27 | 22-04-2007 12:05 |