"
Gammel 09-03-2009, 09:50   #1
Reptilfreak

Medlem siden: Aug 2008
Alder: 36
Meldinger: 4
Standard ildbuk salamander

eg har 4 ildbuksalamnere i et 250 l kar gående 2 hanner og 2 hoer har hatt dei i snart et år nå. det eg lurer på er hvor lang tid bruker eggene å klekkes... fikk et egg her den 050309 hehe har ikke hatt eg på dei før som eg har sett. ellers mater eg me frosne mygglarver og tetra cichlid sticks. dette funker veldigt fint. har ikke varmekolbe vannet holder 18-21 pga lyset. men kan du gi noen tips på god mat til dei utenom d eg bruker og nyttig info om eggene.
scorpionen er offline  
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!Google Bookmark this Post!Yahoo Bookmark this Post!Live Bookmark this Post!
Svar med sitat
Gammel 09-03-2009, 11:31   #2
Reptilfreak

Medlem siden: Dec 2008
Meldinger: 795
Standard

Hei du.

Så moro at du har fått egg.

Eggene klekkes etter 10-14 dager om de er befruktet. Det lønner seg å ta bladene som eggene sitter på, ut og over i et eget akvarie. Foreldrene spiser ofte yngelen. (selv om det kan gå bra i visse tilfeller.)

Sett i gang å avle mickroworms. yngelen spiser kun levende i begynnelsen. Etter noen uker kan de lære seg å spise mygglarver. Men bananfluer er et must når de blir større.

Når de mister gjellene og går på land, så spiser de kun levende. Dette er viktig!!

Om de ikke har tilgang på bananfluer så dør de faktisk. De spiser ikke dødt når de er så små. I tillegg går de på land i flere mnd når de har sluppet gjellene så de er avhengig av MASSE levende mat og fuktighet for å overleve.

. Bare spør om det er noe mer du lurer på
Lailande er offline  
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!Google Bookmark this Post!Yahoo Bookmark this Post!Live Bookmark this Post!
Svar med sitat
Gammel 15-03-2009, 21:41   #3
Reptilfreak

Medlem siden: Aug 2008
Alder: 36
Meldinger: 4
Standard

hei lailande... har fått tre egg nå har tatt dei over for seg selv nå....
men microworms e eg usikker på hva er og hvordan man avler frem... .hjelper du meg med litt info?
takker....
scorpionen er offline  
Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke svare på innlegg / tråder
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Lignende tråder
Tråd Tråd starter Forum Svar Siste melding
Fire belly Newt (ildbuk salamander) ThomasA Frosker 18 25-05-2008 23:36
Ildbuk salamander som ikke vil spise melorm BBAndersen Fôrdyr 7 01-12-2007 10:41
Ildbuk Salamander - nybegynner trenger hjelp! tigermamma Salamandere 13 24-09-2007 22:15
Salamander?? Chibi Salamandere 27 22-04-2007 12:05

Alle tider vises som GMT +1. Klokken er nå 09:06.