| Ris & Ros Her kan du rise eller rose reptilfreaks |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jul 2007
Sted: Ringsaker
|
Finner det merkelig at enkelte her inne på død å liv må legge inn svar på veldig mange tråder som er startet... En ting er de som kan gi saklige svar og sitter inne med kunnskap ! Men en del andre slenger inn et eller annet bare for å få sagt noe som ikke er relevant for tråden som er startet ! Ser at det stort sett er de samme som MÅ legge igjen et svar og som oftest ikke hjelper den som prøver å få et ordentlig svar ! Og da i etterkant sklir trådene ut i feil retning og da blir det ikke akkurat noe enkelt "oppslagsverk" ! Kanskje jeg tar helt feil, men det er nå min oppfattning !
Kanskje er jeg blitt en gammel gretten gubbe som irriterer meg over noe som ingen andre synes er no problem !
|
|
|
|
|
|
#2 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jan 2008
Sted: Akershus
Alder: 38
|
Er enig, er ofte enkelte som bare MÅ svare på nesten alt av innlegg om de vet noe om det eller ikke. skulle nesten tro det var om å gjøre å svare mest mulig.
Ikke vondt ment, men om de "yngste" her klarer å roe ned innlegg så hadde hvertfall jeg blitt fornøyd.
|
|
|
|
|
|
#3 | |
|
Reptilfreak
|
Sitat:
|
|
|
|
|
|
|
#4 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jun 2007
Sted: Møre og romsdal
Alder: 21
|
Støtter meg til denne jeg.
![]() Blir litt irriterende å lese korte, urelevante setninger når man leter etter informasjon. Har ikke noe mer å tilføye enn det som allerede er sagt.
|
|
|
#5 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Nov 2006
Sted: Østfold
Alder: 21
|
stiller meg bak dere jeg, blitt mye chitt chatt i det siste..
dette er jo ikke akkurat noe chatt rom detta het må jeg si, folk som prøver å være litt seriøse og kommer med spørsmål, får masse snakk tilbake.. enten så får man masse snakk, og tråden sklir som regel litt ut. eller så får man bare " Just Fucking Google It " omtrent som svar.. hva om man ikke veit hva man skal søke på? å hjelpe andre litt skader ikke, siden det er så mange som henger her alikavel.. trur de fleste av oss som har vært nye i hobbyen var litt hjelpesløse i begynnelen og hadde mange spørsmål om alt, og alt som trengs er å vise dem riktig vei, og ikke bare gi dem en link til google-.. hva er forumet til? google er oppskrytt, man kan få nesten all informasjon man trenger her på RF ![]() bah, natti - Robin
|
|
|
#6 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jun 2007
Sted: Tyskland, Bonn.
Alder: 23
|
![]() Neida; det finnes ingen dumme spørsmål, bare dumme svar! Synes det er fint at alle prøver å bidra så godt de kan, men når du vet du ikke har peiling på en sak, bare hold tåta. Enkelt og greit.
mvh, Viridovipera Member of: -Miroxx fanclub- og -Kverulantene- Sist endret av Viridovipera; 12-06-2008 kl 23:49. |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Reptilfreak
|
Godt sagt ! Og på et forum som dette så må det jo være viktig og prøve å ta godt vare på alle medlemmene så de ikke forsvinner igjen pga at noen henger de ut som om de skulle være dumme for at de ikke har prøvd det ene eller andre før de stiller spørsmål de lurer på. Alle burde føle seg velkommne her synes jeg...og ikke jage de vekk med små frekke kommentarer ! Som sagt ingen blir utlært av dyrehold noen gang !
|
|
|
|
|
|
#8 |
|
Reptilfreak
Admin
Medlem siden: Nov 2003
Sted: Bergen
|
Fint at flere irriterer seg over for mye utenomsnakk. Kommer dere over slike innlegg som fører til at forumet sklir ut så klikk på rapporter knappen.
så ordner moderatorene opp asap. Knappen ligger forøvrig rett under avataret til den som har skrevet innlegget. Noe annet dere kan gjøre er å la være å ignorere slike innlegg (uansett hvor saklige/usaklige de er) på den måten er det lettere for oss å få flyttet/fjernet innlegget og tråden blir fremdeles holdt saklig og fin. Jeg vi logså oppfordre de som tror de vet noe om å skjekke opp fakta før de poster.I den siste tiden syns jeg enkelte medlemmer har vært ganske flinke til å slenge ut noe i forumet som de tror kan være riktig, eller mener at de en gang har lest et sted. Sist endret av Frogger; 13-06-2008 kl 03:01. |
|
|
|
|
|
#9 | |
|
Reptilfreak
Admin
Medlem siden: Nov 2003
Sted: Bergen
|
Sitat:
På den andre siden så er det vel så viktig at ikke forumet blir overtatt av eplekjekke 14 åringer med 20 års tenkt erfaring som tror de kan alt og liker å chatte på nettet.
|
|
|
|
|
|
|
#10 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Sep 2004
Sted: Oslo
|
Det kan være greit å ta seg to øyeblikk før man poster og stille seg spørsmålene "svarer jeg på noe nå", "trenger de å vite dette" og "tilfører dette svaret noe vettugt"
Selv har jeg brukt sletteknappen mang en gang på denne måten. Ellers synes jeg faktisk det er bra folk sier det, når de "tror de har lest det et sted". Det gir signal om usikkerhet, det å ta noe med en klype salt. Og selv om man ideellt sett bør sjekke selv, så er det iallefall bedre enn bastante uttalelser hvor det ser ut som om skribent vet. Ang. tone i enkelte svar, som folk liker å repetere, så synes jeg faktisk det er en avsporing av det denne tråden dreide seg om, og nok dekket i andre tråder, så jeg avstår fra å kommentere det her. I tråd med første avsnitt..
|
![]() |
| Emner |
| saklig |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|