"
Gammel 28-04-2008, 19:41   #1
Reptilfreak

bendick2112 sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Sted: Oslo
Meldinger: 2,233
Standard Vanskelig for de nyeste medlemende

Hej

Har tenkt lenge på å lage denne tråden, men har glømt det nesten hver gang, men ble påminnet om denne tråden nå nylig, så da får jeg skrive den--

Jeg (og sikkert de fleste andre) har lagt merke til, av og til (ikke ofte, men noen ganger) at nye medlemmer, går inn på andre's tråder, og spør spørsmål der, som ikke har noe med tema'et i den tråden å gjøre. Det blir nesten som at et medlem kommer inn å prøver å "ta over" den gamle tråden der. Jeg syntes ihvertfall at dette kan være litt småirriterende, men nå bør det også nevnes at jeg blir irritert over det minste

Jeg skjønner så absolutt at dette er fordi de nye medlemmende ikke helt skjønner det store forumet, hvordan man lager nye tråder, hvor man skal lage dem osv. Og slik har jeg også vært, og sikkert mange andre også

Det er ikke meningen å klage over dette, men å prøve å kansje gjøre det enda enklere for de nye medlemmende, slik at vi kan prøve å gjøre det enda litt mindre rotete

Jeg har egentlig ingen konkrete, gode eller veldig saklige løsninger på dette, men et eksempel kan være f.eks. :

Når det kommer nye brukere inn, så kan det være slik at på den nye brukerens konto/forside-kan det stå: Lag ny tråd-og så står det de forskjellige mappene man kan lage tråder i. Det gjør det lettere å se hvordan man kan lage ny tråd-hvis det står helt på forsiden, uten at man må trykke på "forum" osv. på toppen. Jeg personlig tror at dette hadde hjulpet, og når evt. personen har lært seg hvordan man lager ny tråd osv. så kan h*n sende PM til moderator, som kan "ta vekk" det lage ny tråd på forsiden..

Hva tror dere? Hadde det vært en idè ?

Som sagt så er ikke dette for å rakke ned, krangle, virke spydig osv. men for å gjøre det enda enklere på dette forumet..

Til slutt må jeg takke Frogger & co for det nye forumet, som er "skit-bra"
Svar med sitat
Gammel 28-04-2008, 22:39   #2
Reptilfreak

neED2k sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Sted: skyggeskogen
Alder: 22
Meldinger: 183
Standard

vis "nye" brukere bruke andre sine tråder som er nesten døde eller at man har fått svare, så hvorfor ikke? . så slipper vi jo så mangen pinnedyrposter

neED2k er offline  
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!Google Bookmark this Post!Yahoo Bookmark this Post!Live Bookmark this Post!
Svar med sitat
Gammel 29-04-2008, 02:41   #3
Reptilfreak
Admin

Frogger sin avatar

Medlem siden: Nov 2003
Sted: Bergen
Meldinger: 4,310
Blog Entries: 4
Standard

Fint og konstruktivt forslag bendick skal ha dette i bakhodet!

Dette med at nye uerfarne medlemmer poster i andres tråder, feile steder osv er et helt vanlig problem på de fleste forum. Ikke alle har brukt et diskusjons forum før og dermed kan det lett bli litt krøll i begynnelsen. Som oftest går dette over etter hvert som medlemmet skjønner hvordan forumet fungerer.

MIn erfaring er at uansett hvor idiotsikkert man prøver å lage en sak, jo større sjangse er at det dukker opp en ny og forbedret idiot.

Her er en liten humoristisk sak om hvordan man skal oppføre seg på et internet Forum. Skulle gjerne hatt en skreddersydd versjon for reptilfreaks

How To Behave On An Internet Forum (Technology: Social Networking)@@AMEPARAM@@http://www.videojug.com/film/player?id=69ab804d-9b3c-714c-30d7-ff0008ca4067@@AMEPARAM@@69ab804d-9b3c-714c-30d7-ff0008ca4067
Frogger er offline  
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!Google Bookmark this Post!Yahoo Bookmark this Post!Live Bookmark this Post!
Svar med sitat
Gammel 29-04-2008, 07:02   #4
Reptilfreak

E.Spider sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Alder: 17
Meldinger: 256
Standard Tutorial

Kansje vi burde hatt en tutorial.
Som som viser hvor du skal trykke for eks legge inn ett bilde??
Svar med sitat
Gammel 29-04-2008, 12:58   #5
Reptilfreak

NFredrik sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Sted: Molde
Meldinger: 642
Tilbakemeldinger kjøp/ salg: 100% (2)
Standard

Sitat:
Opprinnelig postet av E.Spider Vis post
Kansje vi burde hatt en tutorial.
Som som viser hvor du skal trykke for eks legge inn ett bilde??
Da blir det som frogger sa så pent
Sitat:
Opprinnelig postet av Frogger Vis post
MIn erfaring er at uansett hvor idiotsikkert man prøver å lage en sak, jo større sjangse er at det dukker opp en ny og forbedret idiot.
Fantastisk ...... btw. tror tutorial blir for omfattende, og at folk ikke gidder å lese den uansett.
Svar med sitat
Gammel 29-04-2008, 13:00   #6
Reptilfreak

Joystick sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Alder: 16
Meldinger: 603
Standard

Siden E.Spider stjal min idè kan jeg som har tenkt på den lengre fortelle litt mere ..
Når man registrerer seg så kan man velge mellom 2 knapper Gå rett til ''index/hjemmesiden''
eller ''Få en ommvisning''
Om man velger ''index'' så kommer du rett til forumet eller noe og da kan brukeren ha en knapp i profilen som det står: Få en omvisning''
Da vil ommvisningen ta for seg:

Hvordan laste opp bilde
Hvordan legge inn bildet i forumet
Hvordan legge inn et innlegg
Og enda mer nybegynnere kanskje ikke skjønner..
Og at tutorialen er en film på en måte..

Mvh: Anders
Svar med sitat
Gammel 29-04-2008, 14:40   #7
Reptilfreak

Blodstrupmoen sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Sted: I Kristiansund igjen for ett års tid..
Alder: 29
Meldinger: 488
Blog Entries: 10
Standard

Sitat:
Opprinnelig postet av Frogger Vis post
Hahaaa!!

Den setningen der skal jeg huske.. Kan umulig formuleres noe bedre enn dette.
Svar med sitat
Svar

Emner
medlemende, nyeste, vanskelig

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke svare på innlegg / tråder
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Lignende tråder
Tråd Tråd starter Forum Svar Siste melding
Midd, vanskelig? utyske Myriapoder 2 06-02-2008 19:41
Varan nyeste medlemet i famileien twinker Andre øgler 14 01-12-2007 21:39
Nyeste dyra fra Malmö mr-repti Småprat 21 10-11-2007 10:47
Nyeste bildene :) Miroxx Småprat 7 26-10-2007 12:38

Alle tider vises som GMT +1. Klokken er nå 09:05.