"
Gammel 14-01-2008, 16:45   #1
Reptilfreak

CamStatic sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Alder: 24
Meldinger: 3,726
Blog Entries: 12
Standard Sure reptilfolk

I en veeeldig lang stund nå så har jeg syntes at reptilfreaks har altfor mange sure, "know it all" folk som hele tiden skal "ta andre" folk for et eller annet som har blitt sagt feil eller skal rette på, eller hva enn.
Det er ikke noen konkret jeg har fått mot meg selv fra noen, men jeg ser hele tiden i andres innlegg at noen folk rett og slett ikke klarer å holde seg på matta og være noe så enkelt - hyggelige! Hva skjer med dette?

Det jeg egentlig prøver å si her er at jeg syns miljøet er noget dårlig. Folk er spydige mot hverandre om de kan, og er man først spydig mot noen, så gror det bare fler spydige kommentarer.

Jeg er på flere utenlandske reptilforums og generelle kjæledyrforums, og det er stort sett kun på reptilfreaks jeg merker denne sure holdningen folk har. Den eksisterer ikke på irske, engelske eller amerikanske slange-og øglerforums. Hvis folk lurer på noe, så svarer folk med sin beste intensjon. Om du er lei av at de samme spørsmålene kommer opp igjen - SÅ LA VÆR OG LES/SVAR, så slipper vi mye unødvendig barnslig drittpreik.
(dette er IKKE ment som noe "andre forums er så bedre, blablabla - jeg ønsker helt alvorlig at reptilfreaks ble et kjempekoslig sted å være for både erfarne reptilfolk, og "newbies"!)

Kanskje det ligger litt i at den dagligdagse nordmann ikke har den høffligheten man lærer i andre land...?

Jeg vet ikke, hva syns dere? Er det kun jeg som har merket dette? Jeg mener ikke at det 100% hele tiden er sånn, men jeg syns det er betydelig oftere enn "normalt"... Mister rett og slett litt lysten til å være her, i tilfelle den dag det er jeg som får dritt slengt etter meg. Og det skal jo ikke være sånn! o_o

The more people I meet, the more I adore my snakes...

R
eptilicious
Cam <3
CamStatic er offline  
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!Google Bookmark this Post!Yahoo Bookmark this Post!Live Bookmark this Post!
Svar med sitat
Gammel 14-01-2008, 16:53   #2
Reptilfreak

Adriano sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Sted: Bergen
Meldinger: 740
Standard

Ja, da er vi ihvertfall to, CamStatic...
Svar med sitat
Gammel 14-01-2008, 17:20   #3
Reptilfreak

leogecko sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Meldinger: 53
Standard

Enig der ja! =\
Svar med sitat
Gammel 14-01-2008, 17:29   #4
Reptilfreak

Viridovipera sin avatar

Medlem siden: Jun 2007
Sted: Tyskland, Bonn.
Alder: 23
Meldinger: 2,423
Blog Entries: 25
Standard

Jeg må til en viss grad si meg enig med deg Cams. Men jeg mener fortsatt det i perioder har vært mye like tråder og mange unødvendige spørsmål. Samt at det er totalt unødvendig å svare på tråder med spørsmål som er veldig viktig at man får et korrekt svar på. Som f.eks temp. og luftfuktighet til et reptil. Man kan ikke bare gjette der. Slike spørsmål synes jeg man kunne droppet å svare på om man ikke er 100% sikker, og/eller kan vise til kilder. Søke funksjonen er også en fin greie.
Viridovipera er offline  
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!Google Bookmark this Post!Yahoo Bookmark this Post!Live Bookmark this Post!
Svar med sitat
Gammel 14-01-2008, 17:34   #5
Reptilfreak

Løven31 sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Sted: Østfold
Alder: 34
Meldinger: 560
Standard

er enig at dritt snakking ol. ikke er noe hyggelig. nå vet jeg ikke om noe av det som er skrevet har er myntet mot meg pga. at jeg i det siste har vært litt negativ til innlegg som har med fugler etc og gjøre?? men det er ikke så farlig eventuelt, det jeg synes er at medlemmene skal holde seg til det som det er forum til. jeg vet at det er et småprat forum her hvor man kan poste div. offtopic, og det er helt greit for meg. men når det blir avhandlinger av av andre dyrehold osv. syns jeg forumet mister litt av hensikten/seriøsiteten.

rett meg hvis jeg har feil nå, men småprat forumet regner jeg med fra starten av var myntet på småprat om reptiler etc. som var litt offtopic ikke hva hestene eller kattene spiser til lunsch.

og jeg kan forstå at noen blir lei av og se "hva er den beste nybegynner Tella? hva spiser den? hvor stort bur må jeg ha?" etc. dette er ting som er svart på 100 ganger før men jeg tror enkelte ikke gidder og lete og heller tar den lette veien og skrive nytt innlegg.

"når det kommer til intoduksjon av dyrene sine har jeg fått beskjed om at det er medlemmet sin tråd og der kan han skrive hva som helt" så jeg skal ikke lenger påpeke når det blir skrevet hva hesten og hunden har spist til lunch og hva den sakal spise i morgen. selv om jeg ikke er helt enig i det da, men nå er ikke jeg mod eller admin så jeg tar det til eteretning.

her er et godt eksempel på hvordan man skremmer bort nye medlemmer.
!!!Pop Quiz!!! --- Hvilken type skilpadde?

dette var mitt inspill.
1.0 Python Regius (Konge Python)
"sportsfisker? www.team-pirates.no

Sist endret av Løven31; 14-01-2008 kl 17:44. Begrunnelse: skriveleif
Løven31 er offline  
Svar med sitat
Gammel 14-01-2008, 20:15   #6
Reptilfreak

Sharkie sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Sted: Trondheim
Alder: 25
Meldinger: 749
Standard

må si meg enig der.. Jeg også bryr meg svært lite om fugler fol har etc, men jeg bare gir en lang en i å lese dem.

Når det kommer til stemningen så er den ganske dårlig til tider, dette burde de som selv føler at de kan forbedre sinn "munnbruk" på RF, så bør de neste gang de vil kalle noen noe, så kan de begrense seg, og holde det for seg selv, eller skrike det ut hjemme hos seg selv..

selv blir jeg også blir frustrert av å annenhver dag se spm om hvilken start tella som er lett å holde, å jeg, som ikke engang er noe interessert i tella, har lært litt om det, for jeg interesserer meg for dyra til folka her, og for å lese om reptilene deres. Pluss jeg, liker å lese hva folk har på hjertet..
Det er jo ikke så vanskelig å trykke "søk" som er noe av det første du ser, å søke på "første tella" eller noe i den dur.
Greit nok for førstegangs forumbrukere, selv om det er irriterende å svare, hvorfor ikke linke til en av de andre like trådene, og/eller linke til caresheet her på siden om g.rosea, eller andre tellaer..

Takk
Svar med sitat
Gammel 14-01-2008, 20:17   #7
Reptilfreak

bendick2112 sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Sted: Oslo
Meldinger: 2,233
Standard

jeg er halveis enig ja, men ikke for å prøve å lage en dårlig unskyldning, men spesielt av egen erfaring, så er det VELDIG lett å misforstå hverandre over nettet da... ellers så ser jeg litt av peonget ditt da.
Svar med sitat
Gammel 14-01-2008, 20:25   #8
Reptilfreak

Sharkie sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Sted: Trondheim
Alder: 25
Meldinger: 749
Standard

santnok bend, men det er jo enkelte ting som står her, som uansett om de er ment som kødd eller ikke, uten en type smilie bak, så er det vanskelig å vite hvordan man skal tolke det..
Svar med sitat
Gammel 14-01-2008, 20:28   #9
Reptilfreak

Miroxx sin avatar

Alder: 21
Meldinger: 2,853
Standard

Kan godt si meg enig i hva du sier Camstatic, og inrømmer selv at jeg kan være gretten til tider.. forumet er ikke som før.. kommet en den useriøse og umodene hit ( ingen personangrep eller spesielle folk jeg sikter til) men dere forstår hva jeg mener
Men som nevnt. man trenger ikke gå inn å lese tråder man ikke finner interessang!
Svar med sitat
Gammel 14-01-2008, 20:33   #10
Reptilfreak

Løven31 sin avatar

Sted: Østfold
Alder: 34
Meldinger: 560
Standard

Sitat:
Opprinnelig postet av Miroxx Vis post
Kan godt si meg enig i hva du sier Camstatic, og inrømmer selv at jeg kan være gretten til tider.. forumet er ikke som før.. kommet en den useriøse og umodene hit ( ingen personangrep eller spesielle folk jeg sikter til) men dere forstår hva jeg mener
Men som nevnt. man trenger ikke gå inn å lese tråder man ikke finner interessang!
er helt enig med deg/dere at man ikke behøver og lese innlegget hvis det ikke er interesant, men det er jo ikke så lett og vite det før man leser innholdet alltid da. og tråder er jo kjent for og ta noen stikk veier så plutselig kan det komme noe som er av interesse i en tråd det i utgangs punktet ikke var noe interesant i.

men ja vi trenger vell alle og lese igjennom 2 ganger før vi poster for og se om det er noe vi kan spare oss for av "meldinger".
1.0 Python Regius (Konge Python)
"sportsfisker? www.team-pirates.no
Løven31 er offline  
Svar med sitat
Svar

Emner
reptilfolk

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke svare på innlegg / tråder
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Alle tider vises som GMT +1. Klokken er nå 09:02.