"
Gammel 09-10-2009, 00:43   #1
Reptilfreak

Androctonus sin avatar

Medlem siden: May 2007
Sted: SkorpionFarmen
Alder: 22
Meldinger: 1,653
Blog Entries: 13
Angry Makan til frekkhet!

Hei!

Dette er nok den siste tråden jeg starter her på en stund, ikke pga det jeg skal skrive om nå, men rett og slett pga tid og jobb..

Men nå må folk se til hel***e og begynne å lese annonser før de sender noen forspørsel på noe som helst. For det første, jeg la ut en annonse på en PAKKE! (virker som noen må få det mata inn med teskje!) og skrev i posten at jeg ikke selger enkeltvis. Jeg har solgt Devilizer de 4 australisene, men pga han er en god kompis og noen unntak må man ta noen ganger syns jeg.

Men etter jeg la ut den annonsen så har jeg fått en hel masse useriøse henvendelser via mail, med noen helt vannvittig syke skambud. Og jeg skrev i anonnsen at folk uten penger eller brev venner kunne finne seg noen andre og plage!
Altså da mener jeg også de som kommer med syke skambud.

F.eks:
50kr for begge tityus simonsi.
200kr for hele pakka.
Har dere virkelig ikke penger til å kjøpe hele pakken, la vær å send meg en mail om å få kjøpe hele greia for 200kr eller lignende bullshit. Får jeg ikke det jeg ber om, beholder jeg de! Enkelt og greit. Jeg selger ikke for å tjene penger, men for at de skal få et bra hjem, som har litt bedre tid enn det jeg har for tiden..

Jeg følte litt for det, og er ikke ment vondt mot forumet, men mot noen av medlemmene som burde finne seg en jobb som gir en grei lønn, så de kan kjøpe seg hva de ønsker uten å måtte skamby på alt en kommer over!
Hasta la vista!
Se'es kansje til neste år igjen..
Svar med sitat
Gammel 09-10-2009, 06:27   #2
Reptilfreak

CamStatic sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Alder: 24
Meldinger: 3,726
Blog Entries: 12
Standard

Syns det er mer frekt å skrive "ønsker ikke brevvenner"... som selger, syns jeg man er litt pliktet til å ha en åpen dialog med de man selger med.. Jeg sender nesten daglig mail til folk som enten skal kjøpe, eller har kjøpt gekkoer av meg..
Folk som skriver "ønsker ikke brevvenner" er folk jeg nesten umiddelbart ikke gidder å handle av engang. Makan til sure gubber.

Med mindre det finnes raringer der ute som bare skriver uten å mene å kjøpe noe?? Slike har ikke jeg kommet borti hittil iallefall.

The more people I meet, the more I adore my snakes...

R
eptilicious
Cam <3
CamStatic er offline  
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!Google Bookmark this Post!Yahoo Bookmark this Post!Live Bookmark this Post!
Svar med sitat
Gammel 09-10-2009, 08:00   #3
Reptilfreak

Androctonus sin avatar

Standard

Altså, det jeg mener med ikke "brev venner", er at jeg skal slippe unna de som sender meg sånne som sender helt useriøse skambud. De som er seriøse nok til å lese en annonse, skjønne hva som står der, og respektere et tilbud som det er.

Jeg har ikke noe mot en hyggelig dialog med noen, men når de fleste bare sender en PM/mail med f.eks: kjøper alt for 200kr osv osv. Så blir jeg sur over at de hele tatt våger å sende sånne skambud, om de hadde sendt en PM/mail med f.eks, er det mulig å få frakten inkl. prisen.. Om ingen viser interesse så kan jeg kjøpe de for 1300/1400kr. Det blir litt mere seriøst enn å sende skambud som ikke ligner grisen spør du meg.

Og jaa, det er mer enn nok raringer som bare sender PM/mail kun for å ha snakke om, det har skjedd 2 ganger løpet av denne annonsen jeg har hatt oppe, skriver om masse som ikke har noe med annonsen å gjøre. Hadde det vært interessant, så hadde det ikke gjort meg noe.

Håper folk skjønner det.. Og er det virkelig så ille med at noen skriver at man ikke ønsker "brev venner" så er demmers problem, for som sagt det har ikke noe med at jeg ikke har noe mot en dialog ang annonsen..
Svar med sitat
Gammel 09-10-2009, 08:06   #4
Reptilfreak

Pekken sin avatar

Medlem siden: Sep 2005
Alder: 33
Meldinger: 488
Standard

Jeg skjønner godt hva du mener, dette skjer gang på gang på Repti.

Pekken er offline  
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!Google Bookmark this Post!Yahoo Bookmark this Post!Live Bookmark this Post!
Svar med sitat
Gammel 09-10-2009, 10:55   #5
Reptilfreak

Androctonus sin avatar

Standard

Uansett, stengte annonsen nå. Beholder de skorpionene jeg ikke har solgt selv
Svar med sitat
Gammel 09-10-2009, 10:59   #6
Reptilfreak

Iggemamma sin avatar

Medlem siden: Sep 2004
Sted: Oslo
Meldinger: 611
Standard

Jeg er enig her. Dette (alltid pruting og ikke salg til vettug pris) gjorde faktisk at jeg slutta med avl i sin tid. Det er ikke verdt hverken peset eller risikoen, og det virker som en stor del gjør det litt fordi det er morsom åå få til prosjektet, deretter gir de seg av liknende årsaker.

Dette er absolutt ikke reptilmiljøet tjent med, og det vil på sikt kun føre til at unger bare sporadisk tilbyes.
hadde det ikke vært bedre å faktisk gi noen kroner, og ha et marked å velge fra.

Jeg synes dette er en viktig diskusjon.
Oppfølging er selvsagt et pluss og egentlig et krav, men, det er ingen unnskylding for at folk skal lære seg noe selv heller.
Men, hadde man tjent en krone (ofte går ungesalg med tap pga mat ungene spiser) så hadde man kanskje hatt mere tolmodighet med "brevvenner" og....

Dessuten, å by 200 for en vare til 1400 ville man tilogmed bli kjeppjaget for i prutingens mekka egypt. Og med tanke på at dyr trenger bur, mat og veterinær ville jeg heller ikke vurdert salg til en slik person.
Svar med sitat
Gammel 09-10-2009, 12:58   #7
Reptilfreak

Medlem siden: Mar 2006
Sted: Vestlandet
Meldinger: 449
Blog Entries: 1
Tilbakemeldinger kjøp/ salg: 100% (8)
Standard

Det er forøvrig ikke T. simonsi du har, men T. ecuadorensis. De ble feilidentifisert av Kovarik da de først kom ut på det europeiske markedet i fjor.
psychofox er online nå  
Svar med sitat
Gammel 09-10-2009, 22:56   #8
Reptilfreak

Androctonus sin avatar

Standard

Sitat:
Opprinnelig postet av Iggemamma Vis post
Dessuten, å by 200 for en vare til 1400 ville man tilogmed bli kjeppjaget for i prutingens mekka egypt. Og med tanke på at dyr trenger bur, mat og veterinær ville jeg heller ikke vurdert salg til en slik person.
Altså masse av dyra som blir solgt for tiden (både reptiler og ledd-dyr) blir egentlig solgt litt for billig mener jeg. Det er trossalt et dyr man har glede av i mange år om man tar godt hånd om dyra. Er man virkelig interessert i et dyr, så gir man gjerne det man må betale for å få det, og det kan også vise at man er interessert i dyret en person skal skaffe seg.

Man ser jo skjeggiser gå for 100 lappen, hvorfor i pokker 100kr? Greit nok det er et ulovlig dyr og det er en veldig normal reptil i hobbyen nå, men nå jeg kjøpte min så betalte jeg 600kr (300kr i depositum) og jeg syns det var billig. Hadde ikke gjort meg noe å betale 1500kr om jeg måtte! Men jeg betalte også busstur tur/retur som kom neste på 1000kr pluss å ta risikoen for å hente et dyr jeg ville ha.

Nå er det ikke snakk om reptiler jeg selger, men skorpioner og det er jo en helt annen sak egentlig. Men som sagt, har man ikke noe som tilsvarer summen en person vil ha, så er det mulig å spørre om å få det en 100 lapp billigere, eller få inkl frakt i den prisen. Men skambud, neppe.

Sitat:
Opprinnelig postet av psychofox Vis post
Det er forøvrig ikke T. simonsi du har, men T. ecuadorensis. De ble feilidentifisert av Kovarik da de først kom ut på det europeiske markedet i fjor.
Takker Psycho!
Svar med sitat
Gammel 10-10-2009, 21:42   #9
Reptilfreak
Admin

Frogger sin avatar

Medlem siden: Nov 2003
Sted: Bergen
Meldinger: 4,310
Blog Entries: 4
Standard

Tråden flyttet til Ris/Ros.
Frogger er offline  
Svar med sitat
Gammel 16-10-2009, 03:11   #10
Reptilfreak

Christoffer sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Sted: Bergen
Meldinger: 1,633
Blog Entries: 3
Tilbakemeldinger kjøp/ salg: 100% (17)
Standard

Er enig med deg her! Siste tråden jeg hadde her nå skrev jeg at jeg ikke var helt sikker på hva dyrene var verdt. Det ble utnyttet. Fikk en melding som det stod noe liknende "Den p.formosaen din var ganske overpriset syns jeg. Jeg kan gi deg 150 kr for den." Kan være jeg tar feil men dette virket VEEEELDIG billig..! Er tross alt ca 10+ cm i benspenn! Har fått noen andre liknende meldinger, men dette var den verste syns jeg.

Common names are very much like children that stare at you, pay no attention to them.
Christoffer er offline  
Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke svare på innlegg / tråder
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Alle tider vises som GMT +1. Klokken er nå 09:00.